Cum poate căpăta valențe distractive timpul investit în afacerea ta
Într-o listă care îi include pe unii dintre cei mai de impact oameni din lume, cum ar fi președintele Vladimir Putin, umanitariștii Bill și Melinda Gates și chiar Papa, este un pic surprinzător să întâlnești numele cuiva, al cărui job să fie “gazda a unui talk-show nocturn”. Însă exact așa s-a întâmplat, când revistă “Fortune” l-a plasat pe Jimmy Fallon printre cei mai mari 50 de lideri ai lumii.
Și totuși, cum a fost posibil? Simplu, pentru că Fallon iubește oamenii, iar oamenii îl iubesc la rândul lor. Poate că Paul McCartney l-a descris cel mai bine: “Este un mare fân al oamenilor cu același entuziasm că ei, dar care se întâmplă să aibă propriul talk-show”.
Iată 3 principii urmate de Fallon, pe care le poți folosi pentru tine și afacerea ta:
1. Fii autentic.
Deși ar putea fi regele personificărilor, originalitatea lui Jimmy Fallon este foarte reală. Și autenticitatea are bătaie lungă. Lansarea lui Fallon într-un show de oră târzie nu a fost deloc simplă. A trebuit să treacă prin multe încercări și erori până să găsească mixul de succes și personalitatea spirituală pe care atât de mulți oameni le adoră acum. Însă pentru acea autenticitate – plină de onestitate și conexiuni incomode din viață reală – se întorc fanii săi noapte după noapte. Lucrul amuzant despre originalitate este că nu se întâmplă “natural”. Carmine Gallo, autorul “Talk Like TED”, spune: “O personificare originală ia ore întregi de muncă, săpând în adâncurile sufletului tău și alegând cuvintele cele mai potrivite, care să reprezinte optim felul în care tu simți despre subiect pentru a obține un maxim impact al acestora, asigurându-te în același timp că și comunicare nonverbală -gesturile, mimica, limbajul corpului – susțin mesajul pe care vrei să-l comunici.”
Vrei să fii mai autentic? Fii deschis către idei noi, către oameni noi … și mai ales către adevărată ta personalitate. Experimentarea lumii, având o abordare deschisă, reduce prejudecățile și frică, adevăratele frâne ale originalității. În afaceri asta înseamnă nu numai împărtășirea misiunii, pasiunii și menirii tale, dar și a-ți dedică timp să-i asculți cu adevărat pe ceilalți oameni.
2. Canalizează-te pe relații.
Pe cât de simplu poate părea, mulți dintre noi găsesc foarte dificil să acorde atenție altor oameni. Nu și Fallon! Relațiile autentice sunt cele care fac fanii devotați iar faimă lui Fallon, în toiul nopții, s-a bazat pe abilitatea lui de a le dezvoltă. Având o abilitate naturală de a se conecta cu oricine, este imposibil de ignorat atenția pe care el o acordă relaționării. El știe că o conversație construiește un raport și, în față unei audiențe, raportul se extinde asupra întregii încăperi. Cum reușește el să creeze relații cu clienți, mai ales în domeniul afacerilor? Cheia este personalizarea. De la e-mailuri special croite din experiențele anterioare cu clientul, poți optimiza întreagă experiență pe care consumatorul o are în interacțiunea cu compania ta. 75% dintre cazurile studiate, în domeniul marketarii, întocmit de GetResponse, au atestat faptul că personalizarea are un “impact semnificativ” în menținerea relației cu clientul. Acestea sunt argumente puternice pentru care merită să-ți dezvolți relațiile.
3. Socializează pe platformele virtuale.
Pentru Fallon social media înseamă conexiune instantanee cu audiența lui, iar prezența acestuia în mediul virtual este de invidiat. În fiecare săptămână născocește un hashtag nou și invită spectatorii să participe la show prin a-și împărtăși experiențele. Abilitatea lui Fallon de a ține pasul cu platformele de socializare a generat nenumărate momente hilare, milioane de oameni râzând la glumele lui.
Deci, ce ar putea să ne învețe unul dintre cei mai îndrăgiți și mai devotați oameni din show-business despre cucerirea inimii audienței? Multe.
Fallon afirmă cu tărie că țelul lui este să facă lumea să radă, astfel încât să se poată duce la culcare cu un mare zâmbet pe buze și să trăiască o viață mai lungă. Și oare nu acesta ar trebui să fie și țelul nostru în tot ceea ce facem pentru brandul și clienții noștri? De a ne distra? Împreună, dacă se poate.