Cum îţi adaptezi CV-ul în funcţie de job
Atunci când întocmești CV-ul în scrisoarea de intenție încearcă să evidențiezi activitatea pe care ai depus-o în trecut, relevantă misiunii companiei pentru care aplici. Sau, cu alte cuvinte, așa cum întreabă, în general, cel cu care stai de vorbă de la Resurse Umane: „Cu ce anume rezonezi din ideologia și activitatea companiei noastre?”
Care sunt avantajele pentru companie ca să te angajeze și ce beneficii poate obține de pe urma ta? Ce te face unic? Asigură-te că răspunsurile se regăsesc în CV-ul tău.
Gândește-te la CV-ul tău ca la un instrument de marketing. Imaginează-te ca fiind un produs, imaginează-ți angajatorul ca fiind un client iar CV-ul – broșura produsului.
Descrierea organizației și a misiunii acesteia
Această informație îți poate da imaginea generală a organizației și a scopului pe care îl are pe piață. Este bine să citești despre aceasta și ce face pentru comunitate, cum și de ce funcționează.
Responsabilitățile jobului
Analizând acest aspect îți poți face o idee asupra a ceea ce te așteaptă, odată admis în cadrul interviului.
Este bine să compari responsabilitățile pe care angajatorul le cere cu experiența ta anterioară. Să ai în vedere dacă poți obține rezultate la fel de bune sau mai bune în noua organizație. Cu ce aspecte ale jobului ești familiarizat și cu care nu?
Astfel, să potrivești responsabilitățile cu reușitele reprezină calea către convingerea angajatorului că tu ești cel de care are nevoie.
Ordonează calificările și îndeletnicirile în funcție de importanța sau gradul de „îndemânare” pe care îl ai și de importanța pe care o au în jobul vizat. Ține cont de faptul că anumite îndeletniciri cad sub categoria de „transferabile”. Asta înseamnă că, experiența pe care o ai ți le poate întări și deci poți avea mai multă pricepere la comunicare ori project management decât îți imaginezi!
Ce calități să scoți în evidență
Sau mai bine… subliniază calitățile pe care le ai și se potrivesc cu ceea ce caută angajatorul.
Analizează cuvintele-cheie folosite în descrierea jobului și analizează „tonul” pe care compania îl folosește. Prin asta, poți afla multe despre organizație, cultura acesteia și valorile pe care le are. Astfel, dacă vei „vorbi” în CV și în scrisoarea de intenție pe aceeași limbă cu ei îți vei spori șansele de reușită.
Cuvintele de impact sunt cele care atrag atenția în CV. Scoate în evidență, de exemplu, aptitudinile specifice unui anumit domeniu sau job, anii de experiență, denumirea fostelor locuri de muncă.
Un sfat care nu ar trebui trecut cu vederea este modul în care aplici. Dacă, în acest sens, este pus la dispoziție un formular online, aplică prin intermediul lui și nu via email. Trimite toate documentele cerute odată, și nu pe rând. La timp, în limita deadline-ului impus de companie.
Nu uita că scopul CV-ului tău este să genereze destul interes astfel încât angajatorul să te sune pentru un interviu. La întâlnire vei avea șansa de a detalia cu privire la realizările, obiectivele și aptitudinile dovedite în alte locuri de muncă.
Analizând aceste aspecte, cu siguranță aplicația ta va fi una mai atrăgătoare și mai șlefuită față de celelalte pe care viitorul tău angajator le-a primit. Da, ai citit bine, viitorul tău angajator – gândirea pozitivă, încrederea în tine și în ceea ce știi să faci (fără a cădea însă în extrema aroganței) și norocul nu trebuie să îți lipsească de la dosar.