Cum folosesc companiile social media
Intenţiile pentru 2012 arată o creştere uşoară pentru canalele deja existente şi bine poziţionate, cum sunt Facebook, LinkedIn sau Youtube, dar şi un interes mai accentuat pentru utilizarea pe scară mai largă a Twitter-ului şi blogurilor independente (creştere de 8%, respectiv 6%). Astfel, Twitter ajunge să fie interesant pentru 19% dintre companii, iar campaniile pe bloguri independente pentru 27%.
În ceea ce priveşte scopul cu care sunt folosite aceste medii, studiul GfK remarcă în 2012 o concentrare semnificativ mai mare faţă de 2011 pe relaţia cu clienţii. Fidelizarea este un obiectiv important anul acesta pentru 60% dintre respondenţi (versus 49% în 2011), interacţiunea clienţilor cu marca pentru aproape jumătate (faţă de 34% anul trecut), iar oferirea de servicii de relaţii cu clienţii (customer care) pentru 39%, reprezentând o creştere de 10 procente faţă de 2011. Scopuri foarte importante rămân creşterea vânzărilor – pentru două treimi dintre cei chestionaţi – şi găsirea partenerilor de afaceri – pentru mai mult de jumătate.
“Dacă anul trecut, multe companii s-au axat pe crearea unei imaginii de marcă sau de companie prin intermediul reţelelor sociale, în 2012, companiile conştientizează mai mult rolul acestora în apropierea de client. Obţinerea unei imaginii pozitive este completată acum de indicatorii legaţi de creşterea vânzărilor, dar şi de loializare”, declară Traian Năstase, Online Project Manager GfK România.
Despre studiu
Studiul GfK „Cum folosesc companiile mediile sociale” oferă informaţii despre canalele sociale folosite de companii în promovare, scopul cu care le folosesc şi cum măsoară efectele campaniilor derulate de ei. Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenţi askGfK. Au fost chestionate 410 persoane, decidenţi sau co-decidenţi în ceea ce priveşte activitatea de comunicare, care au realizat sau intenţionează să realizeze campanii în reţelele sociale în următoarele 12 luni.
Despre GfK România
Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 10 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de aproape 9,5 milioane euro în 2010. Activităţile GfK România sunt structurate în patru segmente: Custom Research – cercetare Ad Hoc, Consumer Panel – cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology – cercetare continuă pentru bunuri electronice şi electrocasnice şi Media – cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media.