Cum arată consumatorul conectat din România?
Pe parcursul celor două zile 25 de traineri au dezbătut cele mai în vogă trenduri în research, comportamentul consumatorului conectat la tot mai multe canale media și optimizarea advertisingului livrat lui.
Dintre cele mai importante aspecte abordate în cadrul conferinței amintim:
Multiscreen – Potrivit unui studiu realizat de Google, în medie, ne petrecem zilnic 4,4 ore din timpul liber în fața unui ecran, iar 77% dintre telespectatori folosesc și un alt gadget în timp ce stau la televizor. La capitolul cumpărături online, numai 19% sunt planificate, în timp ce 81% din useri practică shopping-ul spontan. Dintre aceste cumpărături spontane, 65% încep de pe smartphone. PC-ul este device-ul terminal unde se termină procesul de cumpărare, datorită ecranului mai mare și mai confortabil.
Dragoș Gurarosie (PamPam) a specificat și faptul că publicul, în timp ce se uită la televizor, face o serie de alte activități online: e-mail-uri (60%), discuții cu prietenii (42%), browsing-ul (44%).
Consumatorul conectat din mediul rural – Rodica Mihalache (Starcom MediaVest România) a vorbit despre consumatorul conectat din mediul rural: o cercetare cantitativă realizată de Starcom. În ciuda impresiei generale, 47% din populația rurală a României se află pe Internet și acoperă toate segmentele de vârstă. Studiul a descoperit faptul că 80% din oamenii din rural cu acces la internet sunt pe Facebook, care este principalul canal folosit după Google Search. Sunt conectați la nivel informativ, dezvoltarea personală și cultură generală sunt arii de interes preponderente, precum și familia, sănătatea, gospodăria. Nu sunt preocupați de distracție, ci mai degrabă să se dezvolte. Majoritatea au venituri mici și medii, care vin în general din salarii și alocații, așa că doresc să-și îmbunătățească statutul personal prin dezvoltare.
Profile digitale – Andreea Coca (GfK România) a vorbit despre profilele consumatorilor de internet și abordările digitale dedicate acestora. Există 5 profile principale ( Digital Natives, Digital Settlers, Digital Immigrant, Digital Groupies, Digital Monks) și 2 secundare de utilizatori în online (Digital Refugees și Digital Emotionals).
Printre speakerii evenimentului s-au mai numărat: Dana Nae Popa (pastel), Cristina Crăciun (Ipsos), Alex Vișa (GroupM), Mihail Neculai (PepsiCo România), Miruna Antonescu (The Geeks), Alexandru Dincovici (Brennan Research & Consultants), Dora Tița, Cecilia Csiki și Liliana Tincu (Millward Brown).