Cum arată compania ideală în viziunea tinerilor profesionişti
“Tinerii profesionişti de pe piaţa muncii” este un studiu realizat de Ericsson ConsumerLab în care este analizat modul în care cea mai nouă generaţie intrată pe piaţa muncii, Generaţia Y sau generaţia tinerilor născuţi după anii ’80, vede mediul actual de lucru.
O descoperire importantă a acestui studiu este faptul că tinerilor le este imposibil să-şi lase viaţa peronală deoparte în timpul serviciului. De asemenea, îşi doresc o relaţie apropiată cu superiorii lor şi aşteaptă să primească feedback constant. Le displace ambiguitatea şi se aşteaptă la corectitudine din partea angajatorilor în toate aspectele legate de viaţa profesională. Pentru mulţi tineri, un element cheie este păstrarea unui echilibru între timpul petrecut la birou şi timpul liber.
Compania ideală în viziunea Generaţiei Y oferă muncă preponderent satisfăcătoare, posibilitatea de a integra viaţa personală în viaţa profesională, activităţi punctuale, orientate spre anumite obiective, care să le ofere libertatea de a alege când şi unde lucrează, oportunitatea de a lucra în echipă şi cu persoane de vârsta lor, o structură ierarhică orizontală, cerinţe şi task-uri clare, cu feedback constant, transparenţă, o relaţie apropiată cu superiorii şi tehnologie de ultimă generaţie, în special în zona comunicării.
Ericsson ConsumerLab își desfășoară studiile printr-un program global de cercetare a comportamentelor consumatorilor, bazat pe interviuri anuale cu 100 000 de persoane, din peste 40 de țări și 15 metropole – reprezentând din punct de vedere statistic părerile a 1,1 miliarde de oameni. Sunt folosite atât metode cantitative, cât și metode calitative, și se petrec sute de ore intervievând consumatori din diverse culturi.