Cum a ratat România 20 de miliarde de euro
În ultimii ani, nume grele ale industriei mondiale au cochetat cu piaţa românească, însă, până să investească un cent, au ales alte meleaguri. Motivele ratării unor megainvestiţii sunt diverse, dar cel mai des întâlnite sunt eternele probleme cu infrastructura sau proverbiala birocraţie, nesiguranţa fiscală, criza economică precum şi mişcările vecinilor noştri, mai abili în convingerea marilor investitori. Ne-au ocolit branduri celebre din energie, siderurgie, industria auto şi chiar firme cu activitaţi în infrastructură. Ultimii de pe o lungă listă sunt ruşii de la Tise, atât de doriţi de guvernanţi la Oltchim. Adunând toate eşecurile mari din ultimii 10 ani, ne rezultă o cifră ameţitoare: mai bine de 20 de miliarde de euro puteau intra în ţară, dar banii s-au dus pe alte rute.
Prin anii 2005-2006, pe străzile oraşului Kecskemét, situat lângă celebra autostradă M5 din Ungaria, au început să-şi facă apariţia diverşi curioşi care nu făceau altceva decât să inspecteze cu multă minuţiozitate tot ce mişcă în urbe: cum arată oamenii, cum sunt gospodăriile lor, cum sunt şcolile, cât de performante sunt spitalele, cât de curate sunt străzile ş.a.m.d. Fenomenul a fost atât de discret, încât nimeni n-a băgat nimic de seamă. După un timp relativ scurt, presa maghiară, românească, germană şi de oriunde a anunţat că gigantul auto german Daimler Benz a decis să-şi amplaseze noua fabrică la Kecskemét şi nu în România, la Sânandrei, în judeţul Timiş.
Citiți articolul integral pe IncomeMagazine.ro