Cultura organizationala – esafodajul nasterii traditiei in companie
La orice prezentare la care veti asista o sa aflati ca „…misiunea noastra este…valorile noastre sunt…scopul nostru este…”.
Aceasta este partea vizibila, etalata, pe care fiecare dintre noi incearca sa o faca cat mai atragatoare. In Romania anilor ’90, unde terenul era virgin, s-a mers de la prezentare profesionala, pana la expuneri care sustineau enormitati irealizabile.
Viata, piata le-au cernut si constatam cu bucurie ca profesionalismul este din ce in ce mai prezent, ca managerii, responsabilii de resurse umane fac eforturi sa creeze o cultura organizationala care sa ofere credibilitate pe piata. Noi, romanii suntem in fapt un popor conservator, in bunul sens al cuvantului; stim sa alegem atunci cand este vorba de traditie, onoare, cinste, cuvantul dat, chiar daca in talk-show-rile de astazi se spune, fair-play, gentleman agreement…
Daca pentru o companie in general este dificil sa-si construiasca o cultura organizationala distincta, care sa o defineasca si sa o diferentieze de alta, pentru o companie de training care ofera cursuri de formare profesionala adaptate clientilor sai, este cu atat mai greu. Si asta nu pentru ca valorile etice sau morale sunt altele, ci pentru ca de fiecare data, pentru fiecare client in parte trebuie sa ne pliem pe cultura sa organizationala, sa fim in perfecta rezonanta, sa furnizam acel lant de valori pe care la randul lor, participantii la curs, clientii nostri vor sa-l transmita mai departe.
Nimeni nu face cursuri de formare profesionala de dragul de a avea in CV mentiunea sau diploma de „absolvent de cursuri de… cu compania AxA Consulting”.
Toti clientii doresc rezultate. Si este firesc sa fie asa. Constienti fiind de responsabilitatea ce ne revine, am slefuit indelung (si procesul continua) fiecare „valoare” pe care am afisat-o in portofoliu, fiecare competenta a angajatilor nostri.
„Vrem ca, in dinamica pietii romanesti, inalta calitate a formarii profesionale pe care o oferim sa fie cheia succesului clientilor nostri”. Este o misiune dificila, fara de care existenta companiei noastre pe piata ar fi inutila. Pentru a putea sustine misiunea aleasa, avem nevoie de valori, care, chiar daca nu sunt general valabile (vezi umorul), sunt adaptate muncii pe care noi o practicam cu pasiune, cea cu oamenii.
Calitate
In tot ceea ce face, AxA Consulting ofera servicii de cea mai buna calitate, cu efect pe termen lung, pentru a asigura o pregatire directa si indirecta la standarde cat mai ridicate, atat participantilor la cursuri, cat si celor care interactioneaza cu acestia.
Creativitate si umor
Recunoasterea muncii efectuate de AxA Consulting este transpusa in aprecierea de catre clienti a metodelor si tehnicilor inovative si mereu in schimbare pe care compania le foloseste in instruirea factorului uman. Activitatile noastre au ca baza de plecare crearea unei atmosfere de destindere si prietenie necesara in transmiterea si perceperea mai buna a mesajelor.
Pragmatism
Angajamentele pe care ni le asumam, pleaca din dorinta de a transmite informatii, tehnici si modalitati verificate in realitate, care au aplicabilitate practica si imediata in solicitarile clientilor. Rezultatul unui curs il evaluam nu numai in momentul incheierii acestuia, ci si in timp, pe termen scurt, mediu sau lung.
Flexibilitate
Cea mai mai buna acreditare o reprezinta satisfactia clientilor in momentul descoperirii adaptabilitatii si a mobilitatii de care dam dovada in momentele cheie. Profesionalismul nostru se oglindeste in viteza de reactie cu care raspundem la nevoile clientilor.
Stabilind aceste valori SMART (specifice, masurabile, realiste, verificabile in timp), indelung dezbatute (brain-stormingul este o metoda des folosita in companie), angajatii AxA Consulting sau mai bine spus familia AxA, si-a fixat ambitiosul obiectiv de a oferi companiilor o noua alternativa de pregatire profesionala: standarde occidentale oferite de facilitatori romani. Desigur ca, pentru ca aceste deziderate sa poata deveni cultura a companiei uzitam toate instrumentele specifice: evaluarea performantei (de doua ori pe an), stabilirea competentelor fiecarui angajat, motivarea fiecaruia, tinand seama de particularitatile de personalitate, munca etc. Tinand cont de faptul ca formarea echipelor, munca in echipa este unul dintre cursurile cel mai des solicitate si foarte indragite de noi, ne-am gandit ca un set intern de angajamente al echipei AxA Consulting ar putea fi pentru noi dincolo de un cod al companiei si o aplicatie practica a cursului predat. Astfel au luat nastere Angajamentele echipei AxA Consulting, pe care vi le prezentam mai jos.
Vom realiza totul impreuna. Vom imparti succesul, insa nu vom lasa pe nici unul dintre noi sa sufere singur o infrangere.
Suntem cu totii adulti in adevaratul sens al cuvantului.
Ne vom onora promisiunile. Vom spune ceea ce credem si vom face ceea ce spunem. Vom avea incredere ca si ceilalti din echipa isi vor tine promisiunile.
Ne vom pastra calmul. Nu vom intra in panica in perioadele dificile. Vom alege intotdeauna sa ne suflecam manecile, in loc sa ne frangem mainile.
Ne vom dezvolta abilitatile.
Ne vom fixa standarde mai inalte decat orice competitor al nostru si vom munci sa le atingem.
Nu vom avea secrete. Informatiile care ne afecteaza pe toti vor fi impartasite de toti.
Vom considera compania casa noastra, iar colegii din echipa prietenii nostri. (Petrecem prea mult timp impreuna ca sa ne permitem ca acest lucru sa mearga prost.)
Nu vom fi egoisti si ne vom astepta ca toti sa dea dovada de aceeasi calitate.
Vom avea grija unul de celalalt.
Suntem componenti ai ECHIPEI AXA si ne mandrim cu rezultatele noastre.
La fiecare curs de formare de echipe, team building, oferim participantilor si aceste reguli. Ne bucura polemicile, discutiile care se nasc si, pentru ca asa cum v-am mai spus, flexibilitatea este o valoare in cultura companiei noastre suntem intotdeauna gata sa adaugam un nou atricol daca vom considera ca ne poate imbunatati performantele, abilitatile.
Prezentate foarte pe scurt, acestea sunt componentele culturii companiei AxA Consulting, o companie tanara care doreste sa construiasca nu numai o cultura, ci si traditie.