Cu siguranță te interesează: Care sunt cele mai utile limbi străine în mediul de afaceri actual
Angajaţii bilingvi sunt mai eficienţi în activitatea lor zilnică, mai ales dacă aceasta presupune interacţiuni cu clienţi străini. Astăzi, a putea să comunici în limba interlocutorului conferă statut respectabil în fata partenerilor şi, de asemenea, o poziţionare avantajoasă în faţa competiţiei.Fie că este vorba de o companie recent înfiinţată care ţinteşte succesul la nivel internaţional, ori despre o companie recunoscută care urmează să acopere pieţe distincte, este esenţial ca angajaţii să cunoască o a doua limbă străină.
Prin urmare, care sunt cele mai importante limbi străine din perspectivăbusiness?
Limba engleză pentru afaceri încă este considerată instrumentul principal de comunicare în mediul business actual, însă companiile se adaptează la profilul clienţilor şi al colaboratorilor proprii. Astfel, în anul 2016, aproximativ 50% din companiile din România au solicitat training de limba engleză pentru angajaţii lor, 22% au dorit cursuri de limba franceză, iar 13% cursuri de limba germană pentru a-şi asigura succesul în business.
Analiză efectuată de Eucom, companie de training lingvistic corporate, pentru perioada ianuarie – noiembrie 2016.
Aşadar, limbile franceză, germană, spaniolă şi italianăsunt limbi esenţiale în afacerile internaţionale. România a devenit o piaţă atractivă pentru companiile străine de outsourcing, IT, automotive, medicinăşi farmaceutice care au decis să-şi mute o parte din operaţiuni în ţara noastră. Ca atare, cunoaşterea acestor limbi străine este o nevoie reală.
În prezent, cei care nu stăpânesc una dintre limbile străine cheie în mediul de afaceri internaţional se lovesc de bariere lingvistice şi culturale semnificative. Abilitatea angajaţilor de a stabili relaţii profesionale productive aduce companiei numeroase posibilităţi de dezvoltare la potenţialul maxim.
Delia Dragomir, Managing Partner Eucom
În 2002, Delia Dragomir a înfiinţat Eucom Business Language cu obiectivul de a aduce inovaţie în aria trainingului lingvistic din România.
Are experienţă în management organizaţional şi cunoştinţe de leadership şi motivare; este consultant în programe de training dedicate corporate, implicându-se de la stadiul de design şi adaptare la specificul companiei până la stadiul de implementare.
Cu Delia ca Managing Partner, Eucom a devenit unul dintre cei mai importanţi facilitatori de servicii lingvistice, reunind peste 200 de traineri la nivel naţional şi livrând, în 2016, peste 170.000 de ore de curs.