Creşterea reputaţiei şi a vizibilităţii sunt principalele obiective ale firmelor active în social media
Numai 23% dintre cei care ocupă funcţia de CEO se implică personal în promovarea companiei folosind social media
În acelaşi timp, numai 23% dintre cei care ocupă funcţia de CEO se implică personal în promovarea companiei folosind social media – prin intermediul unui blog, folosind Twitter sau o altă platformă de comunicare – în timp ce 44% dintre aceştia nu se implică deloc.
Printre cele mai frecvente obiective ale strategiilor de comunicare în social media se numără "creşterea reputaţiei" (21,4%) şi „creşterea vizibilităţii” (22,1%). "Creşterea vânzărilor” a fost menţionată ca principal obiectiv de doar 11% dintre respondenţi, în timp ce 10 % dintre aceştia urmăresc "îmbunătăţirea relaţiilor cu clienţii".
Companiile din tehnologie, media şi telecomunicaţii ocupă primul loc în ceea ce priveşte utilizarea social media, 83% dintre acestea având o strategie specifică, faţă de numai 60% dintre companiile din sectoarele transport, auto şi logistică, şi 68% din retail şi consumer.
22% dintre firmele incluse în studiu nu au nicio strategie pe reţelele de socializare
De asemenea, rezultatele studiului au indicat că 78% dintre companiile din Europa de Vest au o strategie pe social media, faţă de numai 61,3% dintre companiile aflate în Europa Centrală şi de Est şi Eurasia.
„Decalajul dintre companiile care au o strategie pe social media şi cele care nu au o astfel de strategie este din ce în ce mai mare. Este uimitor faptul că 22% dintre companiile incluse în studiu nu au nicio strategie pe social media, în timp ce la capătul opus, 71% au o strategie complet integrată, care le permite să abordeze într-un mod eficient reputaţia companiei în acest mediu. Ce înseamnă acest lucru pentru cei care nu au o astfel de strategie? Numai în timp vom putea afla ce impact va avea acest lucru asupra companiilor. Mi se pare că îşi asumă un risc imens”, afirmă Victor Benady, Director Global pentru Social Media în cadrul Grayling.
Specialistul a mai adăugat că „dacă ne gândim la motivele care determină companiile să includă social media în strategia şi activităţile de comunicare, vizibilitatea este cu siguranţă importantă, dar faptul că şi „creşterea reputaţiei” înregistrează un procent atât de ridicat ne arată că mulţi îşi propun obiective de afaceri mai profunde şi mai sofisticate. În plus, această ediţie a studiului Pulse clarifică competiţia dintre cele două industrii – publicitate şi relaţii publice – referitoare la social media, înclinând balanţa în favoarea PR-ului.”