Creierul uman s-a digitalizat: Nu ne putem concentra nici cât un pește
Potrivit unui nou studiu realizat de Microsoft, creierul uman s-a digitalizat. Dacă în anul 2000, oamenii erau capabili să fie atenți, în medie, timp de 12 secunde, 13 ani mai târziu, în 2013, durata medie de atenție a scăzut la 8 secunde. Adică mai mică decât a unui pește auriu, care reușește să fie atent timp de 9 secunde!
Citește și Unul din doi oameni are o mare frică de vorbitul în public
Studiul Microsoft, care se concentrează pe comportamentul canadienilor, subliniază că viața lor este din ce în ce mai digitalizată – la muncă, acasă și în orice loc se află – pentru că au acces la Internet pe smartphone sau pe tabletă.
„Atenția este, evident, un ingredient necesar pentru un advertising eficient, dar stilul de viață din ce în ce mai digital al canadienilor a ajuns să schimbe creierul uman, care are o capacitate mai scăzută de a se concentra pentru o perioadă prelungită și are un apetit mai crescut pentru stimuli”, conform studiului citat.
Citește și O criză de identitate ar putea fi exact ce-i trebuie creierului tău
Un procent de 77% dintre tinerii care au participat la studiu (cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani) au declarat că, atunci când nimic nu le reține atenția, primul lucru pe care îl fac este să-și caute telefonul.
Un procent de 52% dintre ei își verifică telefonul cel puțin o dată în 30 de minute, un procent de 73% au spus că ultimul lucru pe care îl fac seara, înainte să se culce, este să își verifice telefonul, un procent de 79% au declarat că, în timp ce se uită la televizor, folosesc alte device-uri, iar 74% au afirmat că se uită la televizor mai degrabă pe device-uri mobile decât live.
Citește și Cum folosesc liderii deştepţi instrumentele de social media
Creierul are abilitatea extraordinară de a se schimba de-a lungul timpului. Este capabil să se adapteze și să-și formeze noi capabilități pe durata întregii vieți a unei persoane. Astfel, oamenii se pot adapta unor situații noi sau în schimbare din mediul în care trăiesc.
Într-adevăr, stilul de viață digital pe care îl avem ne-a redus capacitatea de a rămâne concentrați pe o singură sarcină, în special în mediile nondigitale. Dar am și câștigat ceva! Digitalizarea ne ajută să facem mai mult cu mai puțin, să fim mai selectivi atunci când mai multe lucruri necesită, simultan, atenția noastră și să avem o memorie concentrată mai degrabă pe lucrurile cu adevărat importante.
Citește și Cinci minți, un singur creier
Studiul Microsoft este rezultatul unui sondaj online realizat pe un eșantion de 2.000 de persoane și a unui proces de monitorizare a activității creierului pe un eșantion de 112 persoane.