Concurs pentru cineaștii aflați la început de drum
Competiția este organizată de ShortsTV, canalul dedicat scurtmetrajelor, și are loc în cadrul mai multor festivaluri, inclusiv cel de la Cannes. Festivalul organizează și NexT Short Film Market, în completarea concursului The Pitch. Cei 10 cineaști selecționați pentru The Pitch vor avea, în plus, posibilitatea de a discuta aplicat pe scenariile lor cu un script doctor, scriitorul si scenaristul Florin Lăzărescu, și de a-și prezenta proiectele în fața producătorilor români și străini.
Candidații trebuie să fi regizat sau produs cel puțin un film scurt. Proiectul de scurtmetraj depus trebuie să aibă un buget mai mic de 10.000 de euro și o durată maximă de 12 minute. Iar filmul trebuie să fie produs într-un an sau finanțarea va fi retrasă. Înscrierile se vor încheia pe 27 martie. Candidaturile trebuie să conțină un sinopsis al filmului, concepția regizorală, bio-filmografia regizorului și un showreel de 30-60 de secunde, toate în limba engleză. Selecția celor 10 concurenți va fi făcută de către ShortsTV, iar candidații admiși vor fi anunțați pe 1 aprilie.
Anul acesta, cei 10 cineaști selecționați vor participa la o finală live, cu două runde și cu public, care va avea loc luni, 11 aprilie. În prima rundă, vor avea la dispoziție 1 minut pentru a-și expune ideea, în limba engleză, în fața juriului, care va lua în considerare și showreel-urile concurenților. Apoi membrii juriului vor alege cele 5 idei despre care vor să afle mai multe. Cei 5 cineaști rămași în competiție se vor întoarce pe scenă și vor răspunde la întrebările juriului. Cea mai bună idee va primi 5.000 de euro. În 2015, câştigătorul concursului a fost Paul Mureșan (Mom, Dad, I Have to Tell You Something…).