Comunicarea personalizată în era tehnologiei, sau cum să ţii pasul cu propriii consumatori
Cum poate fi, însă, îmbunătăţită această relaţie după ce a fost creată şi ce rol mai joacă tehnologia în tot acest proces, în care întregul comportament de consum este direct influenţat? Un raport anual întocmit de agenţia globală de comunicare Zenith Optimedia, din care face parte şi Zenith Romania, vine să răspundă la această întrebare, printr-o serie de tendinţe esenţiale care influenţează interacţiunea dintre mărci şi consumatori.
“Brandurile vor beneficia de o mulţime de tehnologii emergente, care le vor da posibilitatea să creeze experienţe tot mai autentice şi mai valoroase pentru consumatori. Crearea experienţelor personalizate ce vin în întâmpinarea consumatorului vor deveni esenţiale pentru brandurile care urmăresc obţinerea unor rezultate remarcabile, pe termen lung”, susţine Linda Tan, Strategic Insights Director ZenithOptimedia.
Intitulat TOP 10 Emerging Trends 2015, raportul evidenţiază oportunităţile aduse de aceste tendinţe în procesul de comunicare. Scopul îl reprezintă găsirea unor posibile noi tipuri de interacţiuni personalizate între brand şi consumatorii săi cu rolul de a îmbogăţi relaţia dintre aceştia. Aceste posibile “experienţe” au fost filtrate şi sumarizate în 10 tendinţe, dintre care redăm pe scurt patru, considerate a fi actuale şi relevante pentru piaţa locală.
1. Explozia VIDEO: Conţinut la cerere. Brand încorporat în conţinut
Dat fiind faptul că o parte dintre consumatori a renunţat definitiv sau parţial la TV, online video este pe cale să devină o alternativă mainstream a acestuia. Tot mai multe branduri sunt pe cale să devină creatori de conţinut. Potenţial pentru personalităţi online sau jurnalişti în a asista brandurile şi companiile în dezvoltarea de conţinut pentru divese tipuri de audienţă şi interese.
2. Brand Storytelling: Tehnologia schimbă subiectul acţiunii
Poveştile spuse de branduri pot deveni tot mai captivante o dată cu integrarea diferitelor tipuri de media, puse la dispoziţie de noile tehnologii interactive. Consumatorii vor beneficia de o integrare perfectă a conţinutului pe diferitele tipuri de dispozitive.
3. Personalizarea în social media: Mai mult decât recomandările prietenilor
De la selecţia brandurilor pe baza recomandărilor prietenilor către “personalizarea în social media”. Ajutaţi de branduri, oamenii vor avea un control mai mare asupra modului în care îşi pot crea listele de aprecieri, dar şi în identificarea celor care le recomandă. Onestitatea şi autenticitatea în comunicarea din social media sunt deja atribute esenţiale în comunicarea de brand şi dezvoltarea unei relaţii de încredere cu consumatorii.
4. Marketing-ul de proximitate: Emiţătoare la fiecare pas
Nu e o noutate, dar va fi ridicat la un nou nivel prin introducerea tehnologiei de tip emiţător, un radio transmiţător de putere redusă, care trimite semnale Bluetooth cu informaţii în timp real către smartphone-urile consumatorilor. Deşi consumatorul e de ceva vreme pe mobil, brandurile sunt uşor codaşe la capitolul acesta. Au deci o oportunitate imediată pentru a furniza utilizatorilor oferte şi servicii relevante şi pentru a le crea experienţe localizate.
Raportul integral TOP 10 Emerging Trends 2015 poate fi consultat AICI.