Companiile, victime sigure în fața atacurilor cibernetice
Deși cele două segmente se comportă diferit cu privire la securitatea IT doar 53% dintre organizațiile din segmentul de e-commerce / retail online, la nivel global, au indicat că fac toate eforturile necesare pentru ca măsurile antifraudă să fie actualizate constant,” cu 10% mai puțin decât media globală.
Pe de altă parte, modelul de business al comercianților online se concentrează aproape în totalitate pe procesarea plăților. Drept urmare, lipsa investițiilor în măsuri de protecție împotriva fraudelor pot cauza pierderi semnificative în cazul unui incident de securitate.
De asemenea, firmele prezente în segmentul serviciilor financiare au o abordare proactivă în ceea ce privește securizarea datelor financiare: 64% dintre organizații au afirmat că fac toate eforturile să își păstreze toate măsurile de securitate antifraudă la zi.
În plus, 52% dintre furnizorii de servicii financiare și-au manifestat intenția de a implementa tehnologii noi pentru a proteja tranzacțiile financiare, comparativ cu 46% din segmentul e-commerce / retail online.
Pe de altă parte, ambele tipuri de organizații după ce au pierdut informații au implementat o conexiune securizate pentru tranzacțiile clienților, măsură adoptată de 88% dintre organizațiile de servicii financiare și de 78% dintre organizațiile de e-commerce / retail online.
Furnizorii de servicii financiare au fost mai concentrați pe adoptarea unor soluții specializate pentru dispozitive mobile, comparativ cu platformele de e-commerce / retail online (75%, respectiv 56%).
Citește și: Câţi angajaţi au fost CONCEDIAŢI în 2014
În general, măsura implementată cel mai rar de furnizorii de servicii financiare și de către platformele de e-commerce / retail online a fost cea în care, în urma unor breșe de securitate, ofereau versiuni gratuite, sau cu prețuri reduse, de software de securitate premium pentru clienții lor. Asfel, ambele sectoare au dovedit că sunt mai dispuse să investească în securizarea propriilor sisteme, decât să investească în securizarea sistemelor utilizatorilor.
În ciuda procentului relativ ridicat de adoptare a soluțiilor de protecție specializată împotriva fraudelor pentru dispozitive endpoint – 71% în cazul sectorului de servicii financiare și 62% în cazul segmentului de e-commerce/ retaileri online – procentul rămas neprotejat este îngrijorător.
Aceste statistici arată că aproximativ o treime dintre companiile din ambele sectoare încă nu investesc în soluții de protecție financiară, chiar și după furtul de informații confidențiale, survenit în urma unui incident de scurgeri de informații.