Companiile româneşti din domeniul Tehnologiilor de Construcţii pot aplica pentru o misiune economică în Japonia
Programul EU Gateway a fost iniţiat de către Comisia Europeană şi are ca scop susţinerea companiilor din Uniunea Europeană în procesul de intrare pe anumite sectoare de înaltă tehnologie şi design. Birourile Deloitte din Uniunea Europeană, Japonia şi Coreea de Sud oferă suport şi instruire pentru companii, din stadiul de aplicare şi până la sfârşitul misiunii economice. Programul a fost structurat pe şase cicluri cu misiuni economice de-a lungul a şase ani, până în 2014.
„Programul EU Gateway reprezintă o oportunitate pentru firmele româneşti specializate în tehnologii utilizate în domeniul construcţiilor, care pot beneficia, prin intermediul acestuia, de şansa de a pătrunde pe piaţa niponă”, spune Ioana Vădan, Business Analyst în cadrul Deloitte Consultanţă, coordonatorul acestei etape din program.
Procesul de aplicare constă în două etape. Pentru început, companiile completează un formular exprimându-şi interesul faşă de proiect, urmând ca analiştii Deloitte să determine gradul de eligibilitate al companiei. Dacă firmele corespund cerinţelor, trec la a doua fază, completând un formular de aplicare. Întregul proces se desfăşoară online, pe site-ul www.eu-gateway.eu, şi nu presupune niciun efort financiar din partea aplicantului. Companiile interesate primesc asistenţă din partea Deloitte de-a lungul întregului proces de aplicare, precum şi pe tot parcursul etapelor ulterioare acceptării în acest program.
Companiile eligibile trebuie să aibă sediul în Uniunea Europeană şi să aibă o activitate pe piaţă de cel puţin cinci ani. Alte criterii de selecţie sunt acţionariatul european majoritar, precum şi o cifră de afaceri şi un număr de angajaţi suficient de mare astfel să poată susţine intrarea pe piaţa din Japonia. Companiile trebuie de asemenea să facă dovada unui portofoliu de cooperare la nivel internaţional şi să aibă o strategie de afaceri solidă pentru penetrarea pieţei asiatice. Pentru o cât mai bună derulare a programului, principalii factori de decizie din cadrul companiilor participante trebuie să fie vorbitori fluenţi de limbă engleză.