Comisia Europeana pregateste simplificarea procedurilor de gestionare a drepturilor de autor
Cetatenii europeni vor putea beneficia de servicii comerciale si de divertisment cultural online la nivel transnational, potrivit „Agendei digitale”, prima initiativa-pilot a Comisiei Europene din cadrul Strategiei Europa 2020.
Pietele online ale UE sunt inca separate de bariere care restrang accesul la serviciile paneuropene de telecomunicatii, precum si la serviciile si continutul digital. Asa se face ca in SUA se descarca de patru ori mai multa muzica decat in UE, unde lipsesc ofertele legale, iar pietele sunt fragmentate.
Alte actiuni prevazute de “Agenda digitala” includ facilitarea operatiunilor de facturare si de plata electronica, precum si simplificarea solutionarii litigiilor online.
E nevoie de o coordonare concentrata in fata atacurilor cibernetice si de norme mai ferme in ceea ce priveşte protectia datelor cu caracter personal, pentru ca europenii sa se simta in siguranta atunci cand acceseaza continutul online. De aceea, operatorii de site-uri web ar putea fi obligati sa-si informeze utilizatorii in legatura cu eventualele violari ale securitatii datelor personale.
Initiativa Comisei Europene, “Agenda digitala”, are ca scop inter alia stimularea investitiilor private prin finantare europeana la nivel regional si finantarea sporita a cercetarii in UE, pentru a putea garanta ca Europa tine pasul cu concurenta si chiar o depaseste.
In prezent, investitiile UE in cercetarea din domeniul IT&C se ridica la mai putin de jumatate din nivelul investitiilor SUA (37 de miliarde EUR, faţă de 88 de miliarde EUR, în 2007). Comisia Europeana a prezentat un plan de actiune pe cinci ani in sectorul telecomunicatiilor, menit sa impulsioneze potentialul digital al Europei.
Agenda digitala este unul dintre obiectivele definite in strategia Europa 2020, planul UE privind sustinerea cresterii economice in urmatorii zece ani.