Comisia Europeană critică Facebook și Twitter spunând că rețelele sociale trebuie să facă mai mult pentru a respecta pe deplin normele UE privind protecția consumatorilor
Societățile care gestionează platforme de comunicare socială trebuie să facă mai mult pentru a se conforma solicitărilor de a respecta normele UE privind protecția consumatorilor, formulate de Comisia Europeana și de autoritățile pentru protecția consumatorilor din statele membre în luna martie a anului trecut.
Joi au fost publicate modificările aduse de Facebook, Twitter și Google+ clauzelor de furnizare a serviciilor lor pentru a le alinia la normele UE privind protecția consumatorilor.
Peste un sfert de miliard de consumatori din UE care utilizează platforme de comunicare socială vor beneficia deja de aceste modificări: consumatorii din UE nu vor mai fi nevoiți să renunțe la drepturile lor obligatorii, cum ar fi dreptul de a se retrage dintr-o achiziție online, vor putea să depună plângeri în Europa, și nu în California, iar platformele își vor asuma partea de responsabilitate care le revine față de consumatorii din UE, la fel ca furnizorii de servicii offline. Cu toate acestea, modificările asigură numai într-o anumită măsură respectarea cerințelor prevăzute de legislația UE privind protecția consumatorilor.