Chiar totul despre publicitate
După 10 ani în care creația a fost starul absolut pe IQads, au mai fost aduse niște scaune la masă pentru reprezentanții producției publicitare. Conținutul editorial va fi completat de materiale dedicate activității agențiilor de producție și relației lor cu agențiile de creație şi cu clienții, abordând puncte ca disponibilitatea de a inova, împărțirea bugetelor și sincronizarea deadline-urilor. Schimbările sunt anunțate printr-o campanie integrată de comunicare, creată de Next Advertising, cu sloganul „Totul despre publicitate și cei care o produc”. Lansarea coincide și cu adaptarea platformelor IQads și SMARK în format responsive design.
Campania de comunicare ilustrează cum arată opere cunoscute din cinematografie, muzică și pictură dacă sunt dezbrăcate de producție. La fel ca în publicitate, vedem că ideile fără execuție n-au valoare.
În spot-ul TV, în locul filmului Avatar, cel mai scump film făcut vreodată, vedem un animatics sec în care ființe albastre, desenate schematic, încearcă să-și salveze planeta de oamenii răi, care nici nu par atât de răi când sunt în stadiul de stick men.
Spot-ul radio anunță că urmează Queen – Bohemian Rapsody, una dintre cele mai complexe piese rock și cea mai populară melodie din toate timpurile, însă, în locul schimbărilor dramatice de ritm, auzim o voce povestind schimbările dramatice de ritm.
Cele două print-uri povestesc și ele ce minunat ar arăta La Gioconda lui Da Vinci și Crearea lui Adam de pe tavanul Capelei Sixtine. Minunat, într-adevăr, odată ce ar prinde formă.
Lansarea campaniei a fost făcută printr-un eveniment la care participanţii (oameni din creaţie, producţie şi mulţi aspiranţi) au putut vedea cum arată niște idei deștepte fără producție, luând parte la primul show complet de advertising. Invitații au aflat cum arată cabina foto zero gravity când tot ce ai la dispoziție e o trambulină, cât de palpitant e bungee jumping-ul pe orizontală, care e atmosfera la prima operă rap cu holograme 3D live, ce frumos e un show de pirotehnie indoor cu artificii steluțe și cum arătau câteva dintre spoturile românești în stadiul de storyboard sau text în Word. Unele dintre cele mai celebre print-uri şi OOH-uri din lume au fost și ele strânse într-o expoziție de idei descrise (exemple: Tree Bomb, Lion, Horses). La final, participanții au plecat acasă cu ce ar fi trebuit să fie nişte cadouri perfecte (pix, roboţel, tricou, veioză, mp3 player, cană, memory stick), dar n-au fost pentru că nu au fost produse.
Punctul central a fost o dezbatere la care au fost invitați reprezentanți ai creației și ai producției, care au discutat despre problemele care apar în timpul colaborărilor pe campanii. La eveniment au participat Liviu David (Next Advertising), Mihnea Gheorghiu (Publicis), Mihai Ene (THE SECRET SERVICE), Costin Radu (The Geeks), Artur Octavian Fălceanu (AdProduction), Viorel Spînu (Robofun), Laura Baron (HiFi Production), Bogdan Kisescu (Men in Black), Traian Ardac (Reload Film), iar discuţia a fost moderată de Marin Preda (Business Developer, Blue Idea).