Cele opt reguli de urmat, dacă vrei să îți părăsești locul de muncă
În primul rând, reperele obligatorii, pe care probabil le știi deja: demisia va conține declarația angajatului, ea poate fi depusă doar în scris, se recomandă chiar folosirea unei recomandate, adică scrisoare cu confirmare de primire, pentru a se evita orice litigiu ulterior în perioada de concediu de odihnă legal și început de preaviz și așa mai departe. Apoi, există opt reguli pe care specialiștii americani în resurse umane, și nu numai, spun că ar trebui să le respecți.
Cum ar fi:
1. Fă curățenie în calculatorul de serviciu. Nu întreba de ce, este bine doar să știi că înainte de a-ți prezenta demisia, trebuie să îți faci curățenie în calculator și să ștergi toate documentele personale existente.
2. Nu scrie despre ceea ce nu ți-a plăcut la locul de muncă! Oricât de mult ți-ai urî slujba, șeful sau compania, nu scrie aceste lucruri într-un email sau în cererea de demisie. Aceasta va fi anexată la dosarul tău și te va urmări mulți ani după eveniment. Nu merită! Este mai bine să pleci cu capul sus.
3. Stai în preaviz! În cele mai multe situații, preavizul de două săptămâni este obligatoriu, însă sunt și contracte care nu cer asta. Nu poți să dispari pur și simplu; este nevoie să semnezi acte și să lași totul în regulă la plecare. Dacă vrei să pleci cât mai repede, cel mai potrivit este să îți întrebi superiorul dacă poți pleca.
4. Află toate detaliile referitoare la lichidare. Respectiv: câte zile de concediu mai ai, câți bani ar trebui să mai primești, ce acte trebuie să îți recuperezi, ce acte să semnezi etc. Nu uita nici de faptul că, în momentul în care nu mai ești angajat, toate contribuțiile tale la stat vor fi stopate, inclusiv cele pentru sănătate și accesul gratuit la un medic de familie.
5. Nu încerca să răspândești o atitudine negativă printre colegi. Nu încerca să îi influențezi legat de cât de rău e locul de muncă, pe modelul „ce bine că eu plec”.
6. Nu te lăuda cu noua ta slujbă!
7. Cere recomandări. Poți oricând să ceri o recomandare atât șefului, cât și colegilor! Păstrează în e-mail aceste recomandări, îți vor fi de folos în viitor.
8. Un e-mail de rămas bun, sau o strângere de mână înainte de plecare sunt binevenite. Lasă-ți datele de contact, e bine să păstrezi legătura și să poți fi contactat. Pleacă frumos și elegant!
Nu uita: Potrivit Huffington Post, dacă totuși regreți că îţi dai demisia, gândește-te că poate soluția pentru a nu mai fi obosit și irascibil toata ziua este să pleci de la actualul loc de muncă și să ai un job care te va face fericit (ă).
De asemenea, nu omite faptul că, angajatul care demisionează nu primește nicio compensație pentru încetarea contractului, cu excepția cazurilor în care nu-și efectuează concediul de odihnă și urmează să îi fie plătite zile neefectuate aferente perioadei lucrate.
El mai poate beneficia de compensații, cu condiția să se preconizeze că angajatul a demisionat înainte de plata lor. Și, nu în ultimul rând, spune-i prima dată șefului de plecarea ta, deoarece este bine să audă vestea de la tine și nu de la altcineva din departament.