Cele mai tari branduri (II)
Este vorba de Top 50 cele mai valoroase branduri romanesti, realizat de
Brandient si D&D Research pentru publicatia Business Week, un clasament
inedit care prezinta valoarea in folosinta a brandurilor din Romania. Modelul
folosit de Brandient pentru calcularea Top 50 aplica acelasi principiu de
capitalizare a veniturilor, pornind de la metoda royalty relief (scutirea de
redeventa) care reflecta economia pe care o face un proprietar de brand prin
faptul ca nu trebuie sa plateasca o licenta pentru folosirea marcii. Potrivit
Top 50, primele 10 cele mai valoroase branduri romanesti, dupa valoarea lor
financiara, sunt: Dacia, in valoare de 387,4 mil. euro, pe locul doi – BCR , cu
o valoare de 355,6 mil euro, iar pe trei BRD-GSG, 208 mil. euro. Urmatoarele
branduri in TOP 10 sunt: Petrom-86 mil euro, Sensiblu-82 mil euro, Rompetrol-72
mil. euro, Cristim-62 mil. euro, Asirom- 60 mil. euro, Altex-59 mil. euro si
Domo-41 mil. euro. Selectia initiala a considerat branduri lansate si
dezvoltate in Romania, indiferent de cetatenia proprietarului, in categorii
adresate direct consumatorului (Business to Consumer) cunoscute si prezente la
nivel national si lansate inainte de 1 ianuarie 2005. Pentru brandurile cu
acoperire mixta (corporate/retail) s-a considerat doar segmentul de retail (de
exemplu – banci, asigurari, petrol).