CEC Bank a obținut un profit net 67 milioane lei în 2011, după eficientizarea operațiunilor
"Proiectul început în 2007 a fost realizat. Este vorba de strategia de dezvoltare 2007-2011 prin care a fost stabilit ca obiectiv principal transformarea CEC, a unei instituții de economii, într-o bancă comercială universala. Noi spunem că proiectul început în 2007 a fost realizat. Niciodată nu poți să spui că tot ceea ce ți-ai propus a fost realizat exact în mod cum ai plănuit", a adaugat Ghețea.
Numărul clienților persoane fizice a crescut ușor anul trecut comparativ cu 2010, de la 3,1 milioane la 3,2 milioane, în timp ce numărul clienților persoane juridice a consemnat un avans mai consistent, de la 116.000 la 123.000.
Creditele neperformante reprezentau 9,6% din portofoliu, ușor peste nivelul de 9,06% înregistrat la nivel de piață. „Din sistemul bancar românesc au ieșit în ultimii ani credite neperformante în valoare de 5 miliarde de euro, sume care au reprezentat credite restante, care au fost vândute unor societăți din afara României. CEC Bank nu a vândut nici un leu din creditele neperformante. La noi, acestea se acumulează fără posibilitatea de a exista un debușeu”, a explicat Radu Ghețea.
Rata de solvabilitate a băncii se situa la 31 decembrie 2011 la 17,06%, peste nivelurile impuse de reglementările BNR în vigoare (minimum 10%) și media sistemului bancar 14,51%.
La finele anului trecut instituția avea 6.279 de angajați, a căror vârstă medie este de 44,6 ani, și avea o rețea teritorială de 1.173 de unități. Atât numărul salariaților, cât și cel al unităților operative s-a redus ușor față de 2010, când banca avea 6.308 angajați și 1,195 unități.