Ce trebuie să faci pentru a repara imaginea companiei
Iată o serie de sfaturi propuse de John Baldoni, preşedinte al Baldoni Consulting LLC şi autor a 10 cărţi despre leadership, care te-ar putea ajuta să ieşi cu bine din această situaţie.
Deşi ar putea părea paradoxal, recunoaşterea vinei reprezintă un prim pas în reabilitarea imaginii firmei. Încercând să muşamalizezi problema, ai putea ajunge să îţi creezi probleme şi mai mari.
Nu alege varianta precauţiei, fii de partea victimei. Cere-ţi scuze pentru eroarea comisă şi apoi rezolvă acea problemă.
Ascultă ce au de spus persoanele afectate de serviciile oferite de compania ta. Deşi nu e uşor să asculţi persoane vorbind despre problemele cauzate de afacerea ta, este necesar pentru procesul de reparare a imaginii companiei.
Nu în ultimul rând, când probelemele încep să îşi facă apariţia în cadrul business-ului în care lucrezi, nu sta de-o parte şi te uita cum alţii încearcă să rezolve dificultăţile. Implică-te activ în soluţionarea lor. Când produsele companiei ajung să rănească consumatorii, atât angajaţii companiei cât şi victimele vor să vadă că liderii se implică în rezolvarea problemelor. Implicarea activă a liderilor arată tuturor celor implicaţi că managementul este preocupat de această problemă, intenţionează să depună eforturi suplimentare pentru a rezolva situaţia neplăcută creată şi încearcă să schimbe lucrurile.