Ce spun companiile din România pe internet?
Mediawrite a analizat nu mai puțin de 6 milioane de pagini de prezentări companii, cu ajutorul RoWords, un instrument de indexare și analiză conținut digital. Astfel, a identificat o serie de tipare de comunicare utilizate de firmele din România pentru a se prezenta pe internet.
Principalele categorii de informații cu care firmele se prezintă în mediul digital sunt cele legate de identitate (formă juridică, experiența, domeniul de activitate), caracteristici ale angajaților (tineri, profesioniști, experimentați) și, nu în ultimul rând, mențiuni cu privire la realizări și elemente de diferențiere (premii, mențiuni de recunoaștere obținută în activitate).
Un alt aspect esențial al analizei scoate în evidență faptul că firmele din România folosesc cu preponderență termenul de companie atunci când se referă la organizații, în detrimentul termenului de „firmă” sau „societate”.
Activăm, propunem, oferim
La egalitate, companiile românești activează sau propun, dacă sunt raportate la utilizarea termenilor specifici în cadrul prezenței acestora în mediul online. Dar cuvântul-cheie pentru marea majoritate a companiilor este reprezentat de “ofertă“ și activitatea de a oferi. “Oferim“ sau “oferă“ reprezintă unele dintre cele mai întâlnite afirmații ale companiilor românești în cadrul prezentărilor din mediul online.
Există un număr relativ mic de companii românești ce sunt orientate către prezentarea unor beneficii, traduse în cuvinte specifice utilizate în cadrul prezentărilor digitale.
Alte detalii și cifre
RoWords este un motor de indexare și analiză content / conținut. Acesta scanează mediul online, identifică și indexează prezentările companiilor din România. Pentru analiză, au fost utilizate prezentările a nu mai puțin de 10,000 de organizații ce activează pe piața din România, au fost identificate nu mai puțin de 6 milioane de pagini ce prezintă informații despre companii și au fost indexate peste 500,000 de pagini cu prezentări.
Următoarea etapă a studiului realizat de Mediawrite constă în publicarea unei serii de analize:
Un top al celor mai populare afirmații făcute de companii în cadrul prezentărilor online; Un top al celor mai utilizate cuvinte; Un top al domeniilor / industriilor în care sunt utilizate cel mai des cuvintele ”cea mai” / ”cei mai” (companie / organizație);Un top al industriilor / domeniilor din care fac parte companiile ce vorbesc cel mai mult despre povestea lor.
Afaceri cu alte cuvinte
Proiectul își propune să îmbunătățească conținutul de prezentare al companiilor, al organizațiilor sau al brandurilor acestora în mediul online/digital, utilizând diverse tehnici de strategie de content (conținut).
Rezultatele finale ale studiului vor fi publicate curând pe site-ul Mediawrite.