Ce competențe caută companiile la angajații cu potențial ridicat?
Astfel, profilul angajatului HiPo din România presupune 10 competențe-cheie:
1. Responsabilitate: acceptă responsabilitatea pentru acțiunile sale indiferent de rezultat.
2. De încredere: acționează cu onestitate și integritate.
3. Profesionalism: acționează în acord cu valorile, principiile și standardele postului.
4. Perseverență: urmărește obiectivele în ciuda obstacolelor și/sau a provocărilor.
5. Orientarea spre realizare: mobilizează energia spre a atinge obiectivele și a îndeplini sarcinile.
6. Leadership: demonstrează leadership și acționează eficient.
7. Motivarea celorlalți: depune energie pentru motivarea celorlalți și oferă direcție înspre îndeplinirea obiectivelor organizaționale.
8. Comunicare orală: se exprimă eficient în comunicarea orală.
9. Luarea deciziilor: folosește judecata robustă pentru a lua decizii eficiente și încadrate în termenele limită.
10. Construirea de relații: dezvoltă relații colaborative pentru a facilita obiective actuale sau viitoare.
În validarea profilului au fost analizate doar răspunsurile persoanelor care au peste 3 ani experiență în ceea ce privește selecția de High Potentials în interiorul organizațiilor din care provin.
Respondenții au provenit din 40 de companii multinaționale cu o medie de 300 de angajați din diferite industrii: FMCG, IT & Telecom, Oil&Gas, Manufacturing, Pharma, Banking, Audit, Construcții, Consultanță și Recrutare.
Dacă vreți să consultați integral studiul realizat de HART Consulting îl puteți descărca aici.