Ce așteptări au liderii de la tehnologia digitală
99% dintre liderii de afaceri care au răspuns la studiul PwC se așteaptă ca investițiile lor în tehnologia digitală să producă efecte imediate, cum ar fi creșterea veniturilor, rămânând astfel doar 1% care consideră tehnologia digitalăca o ameninţare pentru industria lor sau alte sectoare.
Companiile ar putea pierde din vedere o schimbare digitală radical de altă natură– în interiorul propriilor organizații, unde modelele de operare sunt sub presiune, fapt evidențiat prin schimbarea alocărilor de cheltuieli pentru tehnologie și evoluția rolurilor digitale.
În vreme un nivel record de executivi sunt conştienţi de nevoia adoptării tehnologiei digitale, aceştia trebuie să accelereze eforturile pentru a-şi menţine poziţia în piaţă şi a gestiona problemele interne puse de tranziţia digitală.
Directorii executivi căută mai multă valoare strategică generate de investițiile digitale, 45% dintre aceştia afirmând că așteptarea lor numărul unu de la aceste investiții este o creștere a veniturilor, urmați de 25% care caută îmbunătățirea interacțiunii cu clienții și 12% al căror scop este îmbunătățirea profitabilității. Consolidând şi mai mult corelaţia dintre succesul în implementarea tehnologiei digitale şi succesul de afaceri, 31% dintre respondenţii la nivel global au afirmat că investesc mai mult de 15% din venituri în tehnologia digitală.
În general, companiile își prioritizează investițiile pentru a susţine creșterea veniturilor și a profitabilității, respectând însă limitele stabilite de modelul lor de afaceri existent.
În continuarea unei tendinţe multi-anuale, mai mulți directorii executivi sunt principalii promotori ai migraţiei digitale, dând tonul pentru întreaga lor organizație şi subliniind faptul că tehnologia digitală este esențială.
Aflat la cea de-a şaptea ediţie, studiul PwC Digital IQ monitorizează cele mai bune practici și evoluţia atitudinilor precum și priorităților în ceea ce privește tehnologiile digitale din întreaga lume. Digital IQ este un studiu anual realizat cu scopul de a evalua cât de bine înțeleg companiile importanța tehnologiei și implementarea acesteia.