Cât de pregătiți sunt studenții pentru accesul pe piața muncii, după absolvirea facultății?
Studiul se va concentra pe câteva arii fundamentale și de interes pentru studenții de astăzi, inclusiv atitudinea lor față de locul de muncă și, în particular, factorii cei mai importanți care îi determină să aleagă un anumit angajator în detrimentul altuia. În plus, studiul va investiga în detaliu modul în care ei percep oportunitățile existente în acest moment pe piața muncii și modul în care ei se așteaptă ca universitățile și angajatorii să vină în întâmpinarea nevoilor lor.
3.500 de studenţi sau absolvenţi din cinci ţări din regiune
Prima ediție a studiului, realizată în prima parte a anului trecut și publicat în luna aprilie 2011, a atras contribuția a peste 3.500 de studenți sau absolvenți recenți din cinci țări din regiune. România s-a alăturat proiectului din acest an, urmărind să obțină răspunsuri relevante pentru mediul universitar și de afaceri local, în context central-european.
„Dacă studiul va surprinde cu adevărat ceea ce îi interesează și motivează pe studenții de astăzi – în general, liderii de afaceri de mâine – angajatorii și universitățile vor ști mai bine cum să exploreze cât mai eficient această audiență esențială”, subliniază Silviu Bădescu, HR Manager Deloitte Audit. „De exemplu, prima ediție a acestui studiu a identificat un sentiment general de nemulțumire în rândul studenților în ceea ce privește relevanța pregătirii universitare pentru primul lor loc de muncă. Raportul a fost ulterior folosit la nivel guvernamental în câteva țări pentru a rectifica acest aspect. Este, desigur, în interesul studenților în primul rând să ia parte la acest studiu și să îți exprime punctul de vedere cu privire la diversele aspecte abordate. Chestionarul este disponibil online pe pagina www.deloitte.com/1steps și poate fi completat până la data de 30 noiembrie 2012”.
Raportul integral va fi publicat la începutul lui 2013 și va conține analize detaliate și comentariile experților Deloitte. Disponibil pentru descărcare gratuită pe site-urile companiei, raportul se poate dovedi un instrument util pentru angajatorii care vor să înțeleagă cum pot atrage și reține cei mai talentați tineri din generația lor.