Cât de importantă este o cultură organizațională flexibilă
Cu toate acestea, flexibilitatea la locul de muncă e relativ nouă pentru business-urile medii și mari și de abia recent managerii sau antrenprenorii au început să înțeleagă beneficiile pe care le poate aduce acest concept. Ideea de bază din spatele acestei viziune despre muncă se referă la faptul că angajații sunt mai mult decât o resursă exploatată pentru profit. De fapt, este vorba despre a recunoaște că oamenii din echipa pe care o conduci au la rândul lor nevoi și motivații proprii. Flexibilitatea la muncă nu doar că îmbunătățește performanța de ansamblu a business-ului, dar poate crește și moralul echipei făcând-o mai productivă per total.
Cei de la business2comumunity ne propun trei pași care pot transforma o organizație cu o cultură corporatistă rigidă într-una în care accentul cade pe flexibilizare.
În primul rând, este necesar ca managementul să stabiliească clar ce înseamnă flexibilitate pentru organizația pe care o conduce și cum ar putea arata ea. De exemplu, trebuie stabilitate de dinainte niște protocoale la locul de muncă astfel încât workflow-ul să nu fie destabilizat în caz că cineva are o treabă urgentă de rezolvat. Flexibilitatea nu înseamnă dezordine. De aceea, e necesar ca înaintea implementarii sale să fie avute în vedere toate scenariile posibile. Inputul trebuie să vină din partea tuturor factorilor de decizie. Doar dacă se înțelege corect acest concept el poate fi implementat cu succes.
Citește și Un șef nu este neapărat și lider. Care sunt diferențele
În al doilea rând, trebuie cerut un feedback din partea celor din subordinea ta. După ce top managementul a creionat o strategie de flexibilizare a culturii organizaționale, angajații trebuie să fie implicați în acest proces pentru a înțelege exact ce se dorește. Echipa este un alt actor cheie și odată ce a fost implicată în luarea unei asemenea decizii, răspunsul ei va fi extrem de important. Chiar dacă se ajunge la o revizuire a deciziilor luate la nivel înalt, implicarea angajațiilor este crucială. De altfel, o cultură organizațională flexibilă îi are pe ei în prim plan, îi privește în mod direct.
Nu în ultimul rând, odată procedura demarată trebui să treci peste șocul inițial. Chiar dacă ți se pare prea mult să lași un angajat să plece două ore ca să-și rezolve treburile pe care le are, în timp o cultură organizațională flexibilă știe cum să autoregleze întregul workflow din organizație. Un mediu de muncă centrat în jurul angajatului poate fi răspunsul unei afaceri de succes. Flexibilitatea, bine înțeleasă și corect aplicată, poate genera atât profit cât și mulțumire din partea tuturor factorilor implicați. Întrebarea este? Aveți curajul s-o aplicați?