Care sunt problemele turismului românesc?
Aproape jumătate (42,5%) dintre respondenți sunt optimiști cu privire la evoluția turismului romanesc și consideră că situația se va îmbunătăți în următorii 5 ani. Principala problemă a industriei este infrastructura defectuoasă din România, după cum afirmă 48% dintre respondenți.
În ceea ce privește evoluția propriului business, conform studiului realizat de HotelGuru.ro, 67% dintre hotelierii care au participat la studiu au declarat că 2015 a fost un an acceptabil, în timp ce pentru 22,5% a fost un an de succes. Totodată, 82,5% dintre respondenți au declarat ca plănuiesc să își dezvolte serviciile în următorii 5 ani. Majoritatea intenționează să îmbunătățească nivelul de confort din camere (56,3%), în timp ce peste 40% și-ar dori să ofere o capacitate mai mare de cazare. În topul serviciilor pe care hotelierii intenționează sa le dezvolte se regăsesc și centrele SPA, pentru 29% dintre unitățile de cazare.
Valoarea investiției planificate pe unitate de cazare este de până la 200.000 lei.
Aproximativ jumătate dintre respondenți consideră că cea mai mare provocare a industriei este infrastructura deficitară, urmată de lipsa promovării și a personalului calificat (21% și, respectiv, 19%). Prin urmare, cel mai important pilon în dezvoltarea turismului românesc este considerat a fi infrastructura (49%), urmat de promovarea tradițiilor și gastronomiei locale (22%), precum și a activităților în aer liber (17%).
Când au fost întrebați despre cea mai de succes inițiativă care a ajutat industria turismului în ultimii 5 ani, numeroase răspunsuri au indicat scăderea TVA la 9% și diverse proiecte de infrastructură și promovare. Printre proiectele menționate se numară campania 'Explorați Grădina Carpaților', renovările din Băile Felix, Therme Spa București, Salina Turda, renovările de pe litoralul românesc, consolidarea clădirilor din centrul vechi al Bucureștiului și participarea României la diverse târguri de turism din străinătate.
Conform studiului HotelGuru.ro, 50% dintre hotelierii din România primesc cele mai multe solicitări prin intermediul site-urilor de rezervări online. În același timp, pentru clienții a 26% dintre unitățile de cazare, rezervările telefonice continuă să fie preferate.