Care sunt cele mai eficiente modalităţi de retenţie a angajaţilor pe timp de criză
În perioada crizei economice, angajaţii valorizează mai mult stabilitatea şi siguranţa locului de muncă, dar şi stimulentele non-financiare. Pe lângă pregătirea necesară în zona de retail, personalul Praktiker România beneficiază şi de traininguri de specialitate, stabilite în funcţie de nevoile şi abilităţile angajaţilor. Pentru a descoperi ce ar fi mai potrivit pentru fiecare persoană în parte, departamentul de Resurse Umane organizează discuţii individuale cu aceştia, întrevederi cu managerii de departamente, apelând totodată şi la centrele de evaluare a competenţelor organizate intern.
“Dezvoltarea competenţelor angajaţilor este esenţială pentru competitivitatea oricărei companii şi un obiectiv prioritar pentru Praktiker România. Pe măsură ce business-ul nostru s-a consolidat pe piaţa locală, am decis să investim tot mai mult în trainingurile permanente şi de specialitate. Acestea reprezintă un factor motivaţional puternic pentru angajaţii din magazine, dar şi pentru manageri. În ultimii doi ani am accesat chiar şi fonduri europene, pentru a putea construi un program integrat de dezvoltare a competenţelor managerilor – baza strategiei nostre de creştere a ratei de retenţie a angajaţilor.”, spune Liliana Urziceanu (foto), Senior HR Executive, Praktiker România.
200 de angajaţi au urmat cursuri pentru a-şi dezvolta abilităţile de învăţare continuă şi de gestionare eficientă a schimbării
La finalul lunii aprilie, Praktiker România a finalizat un proiect cu fonduri europene prin care 200 de angajaţi din sediul central şi din magazine au urmat o serie de nouă cursuri pentru a-şi dezvolta abilităţile de învăţare continuă şi de gestionare eficientă a schimbării. Praktiker a obţinut în 2010 sprijin european sub forma unei finanţări nerambursabile de 2,64 milioane lei, acordate prin programul “Dezvoltarea capacităţii de învăţare în context relaţional” ID 42043, Axa prioritară 3 : “Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi întreprinderilor”, Domeniul major de intervenţie 3.2.: “Formare şi sprijin pentru întreprinderi şi angajaţi pentru promovarea adaptabilităţii.”
În continuarea proiectului cu fonduri europene, Praktiker România derulează în prezent un program de mentoring, prin intermediul căruia cunoştinţele dobândite de manageri sunt transferate către celelalte niveluri ierarhice din organizaţie. Mai mult, în acest an, 64 de angajaţi din Praktiker au urmat un prim modul de limbă germană, urmând ca, în urma evaluărilor, alţi angajaţi să beneficieze anul viitor de un nou modul.
“Instruirile interne ale angajaţilor se concentrează, în principal, pe orientarea către client şi abordarea acestuia, dar acordăm o importanţă la fel de mare şi trainingului de produse. Utilizăm tot mai mult centrele de evaluare şi de selecţie pentru promovări şi avem planuri de dezvoltare individuale agreate cu managerii şi trainerii interni, la nivelul fiecărui magazin din reţea şi al sediului central. Toate aceste modalităţi şi-au dovedit eficienţa şi ne bucurăm să avem angajaţi fideli. De exemplu, anul acesta, odată cu aniversarea de 10 ani a Praktiker în România, îi sărbătorim pe cei 32 de colegi care lucrează în companie încă de la înfiinţare.,” adaugă Liliana Urziceanu.