Care este portretul tânărului român aflat în căutarea unui job
Un studiu efectuat pe platforma de recrutare SmartDreamers relevă unele caracteristici ale candidaților la joburi cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani. În ce zile preferă să-și caute viitorul job? Care sunt domeniile preferate de femei? Dar de bărbați? La aceste întrebări și nu numai au răspuns specialiștii în HR din cadrul platformei.
Marți e ziua în care tinerii sunt predispuși să aplice la job-uri
Conform datelor puse la dispoziție de SmartDreamers, candidații la joburi preferă zilele de marți și joi pentru aplicarea la pozițiile disponibile. Astfel, aproximativ 20% dintre aplicările la joburi au loc în general în zilele de marți ale săptămânii, iar 15% au loc în zilele de joi. Pe măsură ce se apropie de weekend, atenția aplicanților se îndreaptă spre distracție și relaxare. O spun cifrele, conform cărora aproape 12% din totalul aplicărilor la joburi au loc sâmbătă, iar puțin peste 11% duminică. Mult mai puține, deci, comparativ cu alte zile ale săptămânii.
Candidații care cunosc limbi străine au șanse mai mari de angajare
Un alt detaliu interesant este cel al CV-urilor completate. Astfel, 82% din totalul candidaților înscriși pe platforma smartdreamers.com și-au completat CV-ul în limba Română, în timp ce 16% și-au completat CV-ul în limba Engleză. CV-urile în limba Franceză au fost completate de 0,2% din totalul candidaților, în timp ce 0,15% dintre tinerii care-și caută de lucru și-au completat CV-urile în limba Germană.
Cu alte cuvinte, candidații tineri preferă pozițiile în care se cere maxim limba Engleză pentru angajare. Acest lucru îngreunează aparent eforturile companiilor care necesită viitori angajați care să cunoască și alte limbi străine, dar pe de altă parte, denotă faptul că cei care se specializează și pe alte limbi străine decât Engleza au șanse mari să își găsească de lucru în companiile multinaționale.
Proaspeții absolvenți își caută joburi mai intens decât restul candidaților
Cei mai activi candidați la joburi, dintre cei cu vârsta până în 35 de ani, sunt proaspeții absolvenți de studii universitare. Cei ajunși la 21 de ani ocupă o proporție de aproape 11% din totalul candidaților la joburile disponibile, urmați de cei în vârstă de 20 și 22 de ani, cu câte 9%. Candidații de 23 de ani reprezintă 8,5% din totalul aplicanților la pozițiile disponibile, în timp ce tinerii de 24 de ani reprezintă puțin peste 7%.
Conform studiului, odată ce au ajuns la 30 de ani, tinerii nu mai sunt atât de interesați de găsirea unui loc de muncă. Fie asta, fie sunt mulțumiți cu actualul job, iar asta deoarece tinerii cu vârsta peste 30 de ani acoperă, în parte, în jur de 1% din totalul aplicărilor de pe platforma de recrutare, indiferent dacă facem referire la candidații de 31, 32, 33, 34 sau 35 de ani.
Femeile vor joburi în Marketing și Resurse Umane, bărbații preferă IT-ul și Vânzările. Dar care sunt domeniile preferate de tinerii din România?
Vânzările sunt în topul preferințelor, cu puțin peste un sfert din totalul aplicărilor la joburi, adică 26%. IT-ul este cel de-al doilea domeniu de activitate preferat de tinerii care-și caută un job, 20% din totalul aplicărilor fiind pentru poziții din sfera IT-ului. Pe locul al treilea se situează Marketing-ul, cu 15% din totalul aplicărilor, domeniu urmat îndeaproape de cel al Resurselor Umane, cu 10%, și de cel Administrativ, cu 9 procente din totalul aplicărilor.
Conform datelor oferite de SmartDreamers, candidații de sex feminin preferă joburile în Marketing (23% din totalul aplicărilor), urmate îndeaproape de pozițiile disponibile în Resurse Umane (21%). Vânzările sunt și ele în top, cu 18% din totalul aplicărilor. Fetele nu se feresc de IT, domeniu considerat până de curând aparținând aproape exclusiv bărbaților. Astfel, 12% din aplicările candidatelor la joburile disponibile sunt pentru joburi în IT, urmate de cele în Vânzări, cu 10%.
Bărbații rămân consecvenți domeniilor de activitate considerate tipice lor. Astfel, 26% din totalul aplicărilor „masculine” la joburi sunt pentru poziții în IT, urmate de cele în Vânzări, care acoperă 22% din total. Topul e întregit de aplicările pentru joburi în Marketing (13%), Inginerie (9%) și Resurse Umane (6% din totalul aplicărilor).