Care e relația companiilor cu rețelele sociale?
În mediul de afaceri românesc, căci despre asta o să vorbim în continuare, aflăm că în 2015, 74% dintre respondenții unui studiu privind Impactul rețelelor sociale asupra mediului de afaceri realizat de EY România foloseau rețelele sociale pentru promovarea companiei și plănuiau să le utilizeze în continuare (procent în creștere de la 58% în 2014).
Doar 13% dintre aceștia spun că nu le utilizează, însă plănuiesc să le utilizeze în perioada următoare (procent în scădere de la 28% în 2014). Procentul celor care nu folosesc rețelele de socializare și nici nu intenționează să le folosească pentru promovarea companiei este în scădere de la 13% în 2014 la 11% în 2015.
23% dintre companii folosesc, în medie, rețelele de socializare de 2-3 ani, urmate de 20% dintre companiile respondente care spun că utilizează social media de 1-2 ani. La celălalt capăt al scalei de măsurare sunt 22% dintre companii care spun că utilizează social media de mai mult de 4 ani.
Așa cum probabil intuiți, Facebook este platforma „vedetă” care conduce în clasament cu 92% în 2015, în coborâre cu un procent față de 2014. La nivel global, Facebook conduce cu 93%. În România, doar LinkedIn a înregistrat o creștere semnificativă de 14%.
Companiile şi strategiile pentru social media
În 2015, 44% dintre respondenți spun că au avut o strategie cu privire la rețelele de socializare la nivelul echipei de marketing, comparativ cu 46% în 2014, iar 21% au această strategie integrată chiar la nivelul întregii companii, față de 19% în 2014.
Totuși, comunicarea prin social media este de 1-5 ore săptămânal pentru 58% dintre companii, în creștere cu 4 procente față de 2014. Comunicarea în acest mediu se face de departamentul de marketing, procent în scădere, de la 51% în 2014 la 46% în 2015.
Așadar, firmele într-un procent de 75% își administrează singure campaniile prin social media, în creștere cu 11% față de anul 2014 și tot mai puține (în scădere de la 14% în 2014 la 6% în 2015) apelează la servicii externe.
Pentru creșterea vizibilității prin ”sponsored ads”, companiile utilizează cel mai frecvent Facebook (74%), Google (47%) și LinkedIn (30%).
Tot din studiu aflăm că majoritatea companiilor, 46%, obișnuiesc să-și externalizeze partea de design și dezvoltare, dar nu obișnuiesc să-și măsoare randamentul investițiilor în social media.
Analiza a fost realizată în perioada 3-20 noiembrie 2015, pe un chestionar de 28 de întrebări la care au răspuns 270 de reprezentanți ai unor companii importante din România.