Campionii europeni ai grevelor
Lufthansa încearcă să reducă costurile pentru a-şi proteja părţile de piaţă în faţa compiilor low-cost care atacă piaţa germană, cum ar fi Ryanair, dar şi în faţa transportatorilor din Golf – Emirates, Qatar Airways şi Ethiad Airways.
Discuţiile dintre conducerea Vereinigung Cockpit, care reprezintă în jur de 5000 de piloţi de la Lufthansa şi Germanwings au fost din nou întrerupte săptămâna trecută. Sindicatul anunţase totuşi concesii, acceptând vârsta de pensionare la 60 de ani şi examinând măsurile care trebuie luate pentru a asuce costurile la un nivel comparabil cu cele ale companiei Easy Jet.
Sindicatul cere însă ca Luthansa să nu mai angajaze sub contracte străine piloţi, pentru extiderea filialei sale low-cost, Eurowings, care are o licenţă de funcţionare austriacă. Mai mult de 1000 de piloţi, de la Lufthansa sau nu, au aplicat pentru posturi la Eurowings.
Lufthansa estimează un beneficiu de exploatare de 1,5 miliarde de euro, în afara impactului grevelor, scrie La Tribune. Acestea au costat deja în jur de 100 de milioane de euro anul acesta, iar anul trecut au ajus la 232 de milioane de euro. Lufthansa a declarat luni că a făcut noi propuneri în weel-end, dar sindicatul a anunţat cî acestea nu sunt suficiente pentru a redeschide discuţiile. Un purtător de cuvânt al companiei a anunţat că pasagerii ale căror zboruri au fost anulate vor fi redirecţionaţi către alţi transportatori.