Campania care își propune să promoveze învățământul profesional
Potrivit ultimelor date oficiale ale Institutului Național de Statistică, la nivel național mai există doar 134 de școli care pot fi asociate învățământului profesional și liceal specializat, în condițiile în care, în anii 1990, existau 1.306 de astfel de unități școlare. Datele INS arată că mai sunt înregistrate oficial doar 7 școli profesionale, față de cele 717 din 1992, numai 127 de unități postliceale, față de cele 379 din același an de referință și nu mai există nicio școală tehnică de maiștri, în condițiile în care în 1992 ființau nu mai puțin de 210.
Cererea de pe piața muncii a acestor categorii este mai mare decât oferta, iar companiile care au nevoie de meseriași pe diferite domenii caută resursa umană cu un nivel ridicat de educație teoretică dar, mai ales, practică.
“România Meseriașă“ este o campanie de susținere a învățământului profesional prin care se aduce în atenția societăţii importanţa meseriilor în dezvoltarea unei ţări și se găsesc soluții pentru educația viitorilor meseriași.
În cadrul campaniei “România Meseriașă” se lansează Tabăra Meseriașilor din Țara lui Andrei, un proiect de educație practică bazat pe ateliere de dezvoltare profesională și personală pentru elevi și profesori de la cele mai căutate specializări din România.
Astfel, din cei peste 420 de aplicanți, 200 de elevi vor merge, începând cu 2 august, în Tabăra Meseriașilor din Țara lui Andrei unde vor învăța mai multe despre meseria aleasă, prin ateliere practice, dar şi de dezvoltare personală. Atelierele de dezvoltare personală includ cursuri de lucru în echipă, de prezentare în fața angajatorului și de responsabilitate civică. În cadrul atelierelor, elevii vor realiza un proiect specific meseriei lor, sub îndrumarea unor mari specialiști din domeniu: Gabriel Onofrei, pilot auto, Dumitru Gherghiceanu, Drilling Manager OMV Petrom, Chef Cezar Munteanu, Hair Stylist-ul Cristi Pascu și designer-ul vestimentar Mirela Diaconu.
Fiecare liceu sau școală participantă inclusă în program a avut oportunitatea de a înscrie în competiție nu doar elevi, ci și profesori. Din cele peste 85 de aplicații, 40 de profesori au fost selectați pentru a-i însoți pe viitorii meseriași în Tabără.
”Țara noastră are nevoie de meseriași – este un fapt pe care nu-l putem ignora. Ne propunem ca, prin această campanie, să identificăm soluții alături de reprezentanți ai autorităților, dar și din mediul privat, acolo unde se resimte acum cel mai mult acest deficit de oameni calificați. Este vitală implicarea tuturor în susținerea învățământului profesional pentru dezvoltarea economică a României. Această campanie susține direcția pe care am urmat-o în ultimul an în strategia noastră de responsabilitate socială, și anume cea a dezvoltării tuturor, de la mic la mare, prin puterea educației”, declară Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate OMV Petrom, companie care a demarat și campania.