Business Drive sau de ce este importantă învățarea experiențială
Mediul de business tot mai dinamic şi mai competitiv din România reclamă din ce în ce mai acut nevoia de profesionalizare a actului managerial drept condiţie obligatorie pentru performanţă. Dezvoltarea competenţelor manageriale reprezintă, de aceea, o prioritate constantă şi firească în cadrul strategiilor de resurse umane ale majorităţii companiilor, fie ele corporaţii multinaţionale sau firme antreprenoriale. Numai că subiecţii în cauză, team leaderi, coordonatori, manageri de diferite niveluri şi specialităţi, au cam depăşit perioada în care o prelegere punctată sacadat cu pointerul pe slide-urile înşirate pe perete şi exerciţii heirupiste şi semi-amuzante să le mai suscite interesul şi să-i ţină cu gura mintea căscată. În plus, dificultatea de a vinde participarea la un curs unor oameni care au termene de respectat şi obiective de atins face misiunea responsabililor HR din organizaţii şi mai provocatoare.
Citește și Nu juca pentru a SUPRAVIEȚUI, ci pentru a CÂȘTIGA
De ceva vreme, la Diagma oferim o alternativă: BusinessDrive. Este un program de dezvoltare a competenţelor manageriale bazat pe învăţare experienţială ce foloseşte o simulare de business ca instrument principal de lucru. Este un program rotund, unitar, ce plasează participanţii în scaunul pilotului de business şi îi antrenează să citească corect cadranele şi indicatoarele şi să folosească eficient butoanele şi pedalele unei afaceri.
BusinessDrive poate fi calibrată pe orice model de business și are două componente principale:
1. Simularea de Business – desfăşurată tipic pe parcursul a cinci runde, propune participanţilor un scenariu de complexitate variabilă în care aceştia conduc efectiv o afacere într-un mediu concurenţial simulat realist de aplicaţia software BusinessDrive, pe parcursul a cinci cicluri anuale de business.
Aplicaţia BusinessDrive, dezvoltată de noi, este concepută să simuleze extrem de realist condiţiile de piaţă, putând fi adaptată şi calibrată pe orice model de business. O interfaţă prietenoasă permite echipelor competitoare să consemneze deciziile manageriale pentru fiecare ciclu anual de business (exemplu: bugetele de marketing pe produse/regiuni geografice, investiţii, politica salarială, preţuri de vânzare, etc.) şi să vizualizeze grafic şi tabelar situaţia economică a companiei, ajustată în funcţie de deciziile luate.
Un modul master va corobora, la sfârşitul fiecărei runde, deciziile echipelor competitoare, va introduce elemente aleatorii (restricţii sau stimulente legislative, evenimente sociale, penurie sau abundenţă de materii prime şi forţă de muncă, etc.) şi va produce rezultate consolidate: cote de piaţă, performanţe financiare.
Citește și De ce sunt utile simulările de business
La sfârşitul fiecărui an fiscal simulat, aplicaţia va genera un raport pentru fiecare echipă. Statusul competiţiei, analizele, tendinţele şi indicatorii de piaţă vor fi prezentate într-o publicaţie economică.
2. Setul de ancore teoretice – menit să fixeze, să clarifice şi să dezvolte „limba de business” în rândul participanţilor, include module ce acoperă principalele arii de competenţă managerială: finanţe, marketing, vânzări, producţie, logistică, cercetare-dezvoltare-inovare, resurse umane. Expuse într-o manieră aplicată şi interactivă, aceste module reprezintă, metaforic, reflectoare ce se aprind pe rând iluminând progresiv scenariul simulării de business.
Citește continuarea pe HRManageronline.ro.