Brandul și omul. Frédéric Lamy: „În retail trebuie să fii optimist, modest și nearogant”
Tendinţa ascendentă a retailului modern fiind evidentă și în concordanță cu comportamentul consumatorilor. Tocmai de aceea este necesară împletirea priceperii de a face business, cu priceperea în a înțelege oamenii.
“Fiecare produs este unic, trebuie să fie unic într-o asemenea piață concurențială. Și de aceea uneori preferăm o ruptură de piața generalistă. Nu mă interesează ca un produs să fie frumos. Mă intreresează să răspundă și să corespundă unei nevoi. Uneori small is beautiful”, spune Frédéric Lamy – director general Leroy Merlin România, contextul fiind o discuție cu presa despre planurile de viitor ale companiei în țara noastră.
“Vorbim despre produse pe termen lung, vorbim despre utilitatea produselor noastre…Lumea se schimbă, gusturile clienților se schimbă, dacă nu te pliezi tu, ca brand, pe toate aceste lucruri ești mort! Și acestea nu sunt cuvintele unui <crazy CEO>“ , mai adaugă Frédéric Lamy, care deși originar din orașul lui La Fontaine, nu își permite să fabuleze.
Consideră piața românească din ce în ce mai calitativă: “Contextul este bun pentru noi în România: Priviți piața construcțiilor! Vedem că Bucureştiul evoluează după modelul Varşoviei“.
Bătălia de a păstra oamenii
Lamy recunoaște și o problemă, de altfel o problemă generală în ultimul timp: “Uneori avem probleme cu volatilitatea…Oamenii pleacă din diverse motive. Și întotdeauna acest lucru este dramatic. Deoarece pierzi oameni în care crezi. Și credeți-mă că sunt conștient din momentul în care mă trezesc dimineața de acest lucru, de bătălia de a păstra oamenii“.
De asemenea, Frédéric Lamy a anunțat noutățile: „Am deschis deja un nou magazin la Oradea, pregătim deschiderea unui nou magazin în Craiova și anunțăm planuri concrete pentru un nou magazin în București, cel de-al treilea. Vom reuși astfel să acoperim și partea de est a Bucureștiului, care este foarte dinamică în ultimii 3 ani”.
Nu în ultimul rând, Lamy vorbește despre importanța așa-numitei “shopping experience“ – acea experință care oferă noi perspective în primul rând clientului. Cât privește “omul de brand”, Lamy este categoric: “În retail trebuie să fii optimist, modest și nearogant“.