Brandul care nu spune o poveste nu vinde
Pe scurt, fără povești convingătoare la care consumatorul să rezoneze cu adevărat nu mai poți pretinde să ai un impact semnificativ la nivel de brand. În ziua de astăzi, tot mai multe branduri creează povești care susțin ideea pe care acel brand o vrea inoculată la nivel colectiv.
Dincolo de mărimea reclamei, de formatul acesteia, de întreaga metodologie dezvoltată de știința advertisingului, ca să fie relevante, astăzi brandurile trebuie să facă mai mult decât a-și face reclamă. Ele trebuie să atragă atenția, să ofere o idee, să împărtășească o poveste și să creeze o relație directă cu consumatorii. Povestea este în centrul noii formule care face ca brandurile să activeze cu succes în ziua de astăzi.
O vizibilitate mai mare
Un brand trebuie să fie prezent acolo unde se află consumatorii săi. Dar dacă ei nu te pot găsi sau nu știu de tine, atunci totul e pierdut. De aceea, un brand trebuie să creeze o impresie puternică, să fie vizibil. Trebuie să te asiguri nu doar că reclamele tale rulează, ci că ele sunt și văzute de targetul de care ești interesat.
Citește și: O companie care NU are reguli pentru angajați. Da, există și funcționează
O atenție crescută
Chiar dacă o impresie puternică ajută, reclama trebuie să suscite atenția consumatorului. Atenția pe care o generează în rândurile targetului tău devine o unitate de măsură din ce în ce mai relevantă în ziua de astăzi, ea oferind impactul real pe care un brand îl generează. După cum știm atenția fiecăruia dintre noi este limitată, ori în aceste condiții ea devine o monedă extrem de prețioasă pentru cei care lucrează în marketing.
O poveste puternică
Vizibilitatea unei reclame sau atenția pe care reușește s-o capteze din partea publicului au în centru o poveste puternică. Așa cum menționam la început, storytellingul a devenit nu doar o unealtă narativă în slujba jurnaliștilor, ci și un instrument eficient de marketing. Astăzi, mai mult decât oricând poate, consumatorii au nevoie de o poveste cu care să se indentifice. Astăzi, mai mult ca ieri, consumatorii simt nevoie de o legătură emoțională cu brandurile cu care se identifică. Mulți dintre marketeri fac greșeala, atunci când vânzările o iau în jos, să apeleze la reduceri. Este primul semn că sfârșitul e aproape. Ei trebuie să creeze emoție, nu discounturi. Vor avea de câșigat cu siguranță pe termen lung.
O relație strânsă
Brandurile puternice nu au doar povești de succes pe care le vând consumatorilor, ci și o relație stârnsă cu aceștia. După ce te-ai făcut remarcat, le-ai captat atenția și le-ai oferit o poveste cu care să se identifice ‒ ce conține ideea pe care tu vrei s-o asociezi cu brandul tău‒, nu-ți mai rămâne decât să legi o relație și mai strânsă cu ei. Formulează un plan de bătaie prin care să-ți legi consumatorul de brandul pe care-l reprezinți. Doar în relație directă cu targetul tău, îți poate crește brandul.
Voi ce credeți? Sunt viabile aceste opțiuni? Ce alte soluții pentru brandurile secolului 21 mai există și ce alte formule credeți că mai sunt viabile astăzi?