Bitdefender, în clasamentul celor mai mari companii de software din piețele emergente
Studiul a scos la iveală mai multe caracteristici comune ale acestor companii, se arată într-un comunicat de presă. Printre ele, experiența și înțelegerea piețelor locale şi valorificarea unor avantaje precum structuri de costuri reduse, cultura antreprenorială și demografia. De asemenea, aceste companii se confruntă cu provocări asemănătoare, cum ar fi distanța, accesul la finanțare și nivelul de încredere.
„Există un potențial semnificativ pe piața IT din România. Liderii de piață, cum este Bitdefender, au demonstrat deja că au capacitatea de a concura cu produse și servicii inovatoare la nivel global. Dar, companiile locale de software trebuie să depășească obstacolele în ceea ce privește asigurarea accesului la finanțare într-o piață financiară și de capital care nu este foarte sofisticată. De asemenea, trebuie să investească în echipe de management capabile să aducă afacerea pe scena mondială şi să o conecteze la rețelele potrivite. Start-up-urile, în special, se confruntă cu un deficit critic de capital iar autoritățile române trebuie să elaboreze metode de a crea un ecosistem antreprenorial care să poată stimula inovația și să genereze oportunități de afaceri ", crede Florin Deaconescu, Liderul Grupului de Servicii pentru Tehnologie, Media și Telecomunicații (TMT), PwC România.
Furnizorii de software de pe piețele emergente au mai multe avantaje. În timp ce în trecut piața locală a produselor de software pentru consumatorii individuali era ca şi inexistentă, iar piața de produse de software pentru clienţii corporate limitată, în prezent acest scenariu nu mai este valabil. Dispozitivele mobile conectează consumatorii din orice piață emergentă, din Kenya până în Coreea. Acest lucru deschide oportunități uriașe, atât pentru aplicațiile dedicate consumatorilor, cât și pentru cele centrate pe client, care permit consumatorilor să acceseze informații back-end, mai spun realizatorii studiului.