Bărbaţii, mai dornici de shopping online decât femeile
Cei până în 35 de ani sunt și cei mai activi în ceea ce privește shoppingul online, cumpărând mai des.Orașele cu peste 200.000 de locuitori sunt lidere în topul comenzilor online.
Dacă aproape o treime dintre români au făcut trecerea în mediul virtual de shopping, majoritatea dintre ei preferă să plaseze comanda online, urmând ca plata să o facă cash, în offline.
Dacă vorbim de produsele achiziţionate, hainele, cosmeticele sau produsele și serviciile IT și electronice sunt cele mai dorite în mediul online. În același top regăsim și electrocasnicele sau cărțile.
Antreprenoriatul în viziunea tinerilor. Ce contează cel mai mult pentru succesul în afaceri
“Pachetele turistice sau restaurantele care livrează mâncare au și ele parte de o poziție bună, însă ceva mai timid, pe ultimele locuri în topul celor mai achiziționate produse și servicii situându-se pachetele financiare sau cumpărăturile pentru consum curent (produse de băcănie – zahăr, ulei, lactate, fructe și legume sau produse de îngrijre a locuiței, detergent, hârtie igienică etc.)”, se mai arată în studiu.
De obicei, cei care cumpără online mai des – cam o dată pe lună – aleg să și plătească prin tranzacţie digitală, în timp ce aceia care cumpără mai rar, platesc cash. În general, peste 90% dintre cei care cumpără online preferă să achite valoarea produsului numerar, la primirea comenzii.
Studiul a fost realizat de GfK România pe un eşantion de 1.000 de respondenţi din toată țara, cu vârsta de peste 15 ani. Metoda folosită este cea a interviurilor față în față și are o marjă de eroare de 2%.