Avon, 15 ani pe piaţa din România. 150.000 de persoane lucrează pentru companie pe piaţa internă
Centrul Opreaţional Chiajna, o investiţie de 12 milioane de dolari
Compania Avon a investit pentru prima oară în România în 1999, odată cu deschiderea primului Centru Operaţional din Tunari, o etapă importantă în dezvoltarea business-ului local. Centrul includea un depozit şi o linie de asamblare, ceea ce a creat posibilitatea de a primi comenzile mult mai rapid, până în acel moment coletele fiind livrate din Ungaria.
Următorul pas a fost inaugurarea Centrului Express Lahovari din Bucureşti, în 2004, unde reprezentanţii companiei beneficiau de urmatoarele servicii: plasarea comenzilor online, livrarea în 24 de ore a comenzilor și participarea la cursuri de frumusețe. Nu în ultimul rând, în 2006 este inaugurat Centrul Operaţional Chiajna, o investiţie de 12 milioane de dolari, care deserveşte 5 pieţe: România, Moldova, Bulgaria, Albania şi Macedonia.
Lider pe piaţa locală de cosmetice, din 2002
În cei 15 ani, compania a vândut peste cinci milioane de produse, pentru peste şase milioane de clienţi, iar din 2002 este lider pe piaţa locală de cosmetice. Nouă din zece femei folosesc cel puţin un produs Avon şi aproape jumătate dintre ele folosesc aceste produse de mai bine de cinci ani, conform studiului Nielsen, din mai 2011.
În prezent, aproximativ 150.000 de persoane lucrează pentru companie pe piaţa internă, fiind fie reprezentanţi, fie angajaţi în zona comercială sau operaţională. Totodată, România este prima ţară din lume în ceea ce priveşte talentele exportate în alte ţări în care compania este prezentă. În acest moment, Avon România are 22 de expatriaţi, în funcţii regionale sau de general manageri pentru alte ţări sau miniregiuni. Primul director general, Angela Creţu, este în prezent Senior Vice President CEE, cel mai tânăr manager din istoria Avon care ocupă această poziţie.
Implicare în numeroase campanii sociale
Avon este o companie recunoscută nu numai prin acţiunile sale comerciale, ci şi pentru campanii sociale puternice, cu real impact în comunitate. Compania se concentrează încă de la începuturile sale pe a da putere şi încredere femeilor din întreaga lume, iar acest lucru se reflectă în campaniile dedicate acestei misiuni. Atât în România, cât şi la nivel internaţional, numele Avon se leagă profund de 2 iniţiative majore: campania de luptă împotriva cancerului la sân şi facilitarea accesului femeilor la programele de tratament şi campania împotriva violentei domestice.
În cei 10 ani de la lansare, campania pentru prevenirea cancerului la sân a făcut posibilă dotarea cu echipament de ultimă generaţie a centrelor oncologice din Bucureşti, Iaşi, Cluj, Timişoara şi Craiova. Valoarea totală a donaţiilor făcute de companie în „Campania pentru Sănătatea Sânilor” depăşeşte două milioane de dolari. Cea de-a doua amplă iniţiativă, „Campania Respectului pentru Femei”, începută în 2008, are drept scop prevenirea violenţei împotriva femeilor prin educarea publicului şi prin susţinerea proiectelor sociale care combat acest fenomen. Până în acest moment, peste 60.000 de dolari au fost donaţi pentru acestă cauză, 20 de traininguri cu 350 de asistenţi sociali şi psihologi şcolari au fost organizate, compania sprijinind, de asemenea, şi obţinerea a 100 de certificate medico-legale pentru victimele din România. De asemenea, în 2012, Avon va face o nouă donaţie către Fundaţia Sensiblu, în valoare de 60.000 de dolari, bani destinaţi unei campanii de informare pentru adolescenţi, în lupta împotriva violenţei juvenile.