„Au coeur du produit”: Începe Sărbătoarea gastronomiei franceze
Potrivit comunicatului Ambasadei Franței, tema ediției de anul acesta este "Au coeur du produit — În inima produsului" și își propune să pună în evidență importanța calității produselor folosite în universul gastronomiei și mai ales diversitatea și bogăția produselor franțuzești, după cum notează Agerpres. Evenimentul este organizat pentru al patrulea an consecutiv de către Ambasada Franței, Camera de Comerț și Industrie Franceză, Institutul Francez și Business France alături de partenerii lor.
În patrimonial imaterial
Fabrice Giraud este chef cuisinier la restaurantul Maison Blanche din Paris. În 1999, a început să lucreze la un nou restaurant, "Le Pain et le Vin" din Bruxelles, care a primit rapid o stea Michelin.
Manifestarea urmărește să evidențieze oferta turistică gastronomică a Franței, să pună în valoare bogăția și calitatea ingredientelor gastronomiei franceze, să încurajeze profesioniști din domeniul gastronomic valorizând calitatea muncii lor și să ofere noi perspective atât pentru specialiști, cât și pentru amatori.
În 2010, "le repas gastronomique a la française" a fost înscris în patrimoniul imaterial al umanității cu tot ce presupune acesta: produse locale, de bună calitate, selecție de preparate, din locuri diferite, "mariajul" între bucate și vinuri, arta de a aranja masa, conversația. De atunci, în fiecare an, Franța celebrează această recunoaștere printr-o sărbătoare a gastronomiei: timp de trei zile, în toate restaurantele, bistrourile, barurile și piețele din Franța, oamenii degustă feluri de mâncare pregătite de maeștri bucătari cu cele mai alese produse. Sărbătoarea s-a răspândit și în afara Franței, în acele locuri unde gastronomia franceză este apreciată, pentru a face plăcere "connaisseur"-ilor, sau acolo unde este mai puțin cunoscută, pentru a promova produsele franțuzești și a sensibiliza publicul larg să consume cu plăcere produse de bună calitate.