Asia, “motor de creştere” pentru vânzările BMW
Constructorul auto german Bayerische Motoren Werke (BMW) a înregistrat în primul trimestru al anului un profit înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) de 2,13 miliarde de euro, în creştere cu 19% faţa de aceeaşi perioadă a anului anterior, evoluţie determinate de cererea puternică înregistrată pe pieţele asiatice, relatează Reuters.
Deşi profitul EBIT a depăşit estimările iniţiale ale analiştilor, care prefigurau un câştig de 1,77 miliarde de euro, marja de profit a scăzut uşor la 11,6%.
Rezultatele pe primul trimestru au fost impulsionate de creşterea în volum a vânzărilor pe segmentul SUV-urilor şi cel al limuzinelor seria 7. La nivel de regiuni, Japonia şi China au generat o mare parte a vânzărilor.
“Am înregistrat cele mai bune rezultate de prim trimestru din istoria companiei”, a spus Norbert Reithofer, director executive al BMW Group.
În 2011, profit EBIT al BMW a crescut cu 52% până la 7,38 miliarde de euro, în baza a 1,67 milioane de vehicule vândute.
Pe termen mediu, producătorul german ţinteşte creşterea volumului de vânzări la peste 2 milioane de unităţi.
Principalii concurenţi ai BMW sunt Audi ( Volkswagen) si Mercedes. De exemplu, Audi Group a inregistrat in primul trimestru un profit operational de 1,4 miliarde de euro, in crestere cu 27% fata de primele trei luni ale anului 2011.
Anul trecut, Audi a vandut 1,3 milioane de vehicule, cu 19% mai mult decat in 2010.