Argumentul castigator la concursul „La ce foloseste coachingul in organizatii?”
In viziunea lui Florin Bobu, „un coach este omul cu oglinda. Altfel spus, el este profesionistul pasionat de descoperirea maretiei fiecarui individ din orice tip de organizatie prin intrebari inteligent adresate, intrebari bazate pe stiinta, cunoastere si experienta. Scopul unui coach este deblocarea potentialului creator si maximizarea lui, potential existent in fiecare (fie in stare latenta fie insuficient aplicat in practica), dezvoltarea punctelor tari deja existente cu scopul clar definit de a performa cu rezultate extraordinare fiecare in compania sau in institutia unde activeaza. In plus, misiunea unui coach este de a indica punti de legatura intre abilititati si competente personale (si profesionale) cu misiunea, obiectivele si valorile organizatiei din care face parte respectiva persoana. Toata activitatea unui coach este un proces transformational, proces realizat chiar de lucratorul din organizatia respectiva.
Un coach este un excelent antrenor care crede in maretia fiintei umane, care ofera indicii valoroase pentru toti oamenii dintr-o organizatie (aflati la orice nivel ierarhic) si care faciliteaza mecanismele individului de a face propriile descoperiri necesare proprii evolutii cat si dezvoltarii organizatiei ca intreg.
Coachingul in organizatii este stiinta de a facilita schimbari pozitive, imbunatatiri ale comportamentelor, atitudinilor, tactiticilor, strategiilor, mecanismelor, proceselor si performantelor: prin oameni. Pentru ca oamenii reprezinta organizatia. Iar daca oamenii sunt extraordinari atat prin competente cat si prin atitudini, si organizatia lor este una exceptionala. Pentru ca un coach pasionat le-a oferit o oglinda in care si-au descoperit propriile lor puteri de tipul eu pot, s-au descoperit pe sine ca lideri, si-au descoperit propriile aptitudini de a crea putina magie in jurul lor, astfel incat succesul sa fie prezent in viata lor personala, profesionala si sociala prin rezultate incredibile.”