Antreprenorii români sunt dispuși să investească lunar între 1000 și 2500 euro în servicii de PR și comunicare
Cum cred antreprenorii că pot crea notorietate şi încredere în rândul publicurilor ţintă, care este rolul Relaţiilor Publice în afaceri, de ce fel de servicii de comunicare consideră antreprenorii că au nevoie, care sunt tehnicile de comunicare pe care antreprenorii le consideră cele mai utile din perspectiva ROI şi ce taxă de agenţie ar fi diispuşi antreprenorii să plătească au fost subiectele care au stat la baza studiului.
“Studiul a venit ca urmare a viziunii unor antreprenori prin care PR-ul ar trebui să însemne vânzare imediată sau că PR-ul nu are un loc important în creșterea afacerii care a ajuns la o poziție stabilă în piață doar prin eforturile antreprenorului“, declară Mara Gojgar, Managing Partner Confident Communications.
Conform studiului, 60% dintre respondenţi au un plan de comunicare, iar dintre aceştia doar 30% au apelat la servicii specializate, restul de 70% fiind arhitecții propriului plan de promovare. 90% dintre respondenți sunt de acord că serviciile de relații publice specializate i-ar ajuta în creșterea afacerii.
Canalele de comunicare considerate cele mai utile sunt website-ul, blog-ul și media sociale (40%), urmate de relațiile cu presa (35%) și parteneriatele strategice/cross marketing (25%).
Așa cum reiese din studiu, antreprenorii sunt de acord că principalul rol al relațiilor publice este acela de a crește notorietatea (45%), reputația și credibilitatea companiei (30%), în timp ce 25% consideră că PR-ul ar trebui să aibă un impact direct în vânzări.
Taxa lunară de agenție pe care antreprenorii sunt dispuși să o plătească este de 1000 -2500 E (65%), 500 -1000 E (25%), 3000 – 4000 E (10%).
În ceea ce privește criteriile pe baza cărora antreprenorii intervievați își aleg agențiile de comunicare, cel mai mare impact îl au referințele personale (40%), urmate de portofoliul de clienți al agenției (35%), de întâlnirile în persoană (20%) și serviciile oferite (5%).
La întrebarea referitoare la relația ideală client-agenție, 35% dintre respondenți au menționat că pentru ei cel mai important este ca agenția să le împărtășească spiritul antreprenorial și să susțină dezvoltarea companiei pe baza obiectivelor stabilite, 30% orientarea agenției către produs și client, 25% și-au dorit o agenție focusată și credibilă, 10% realistă și orientată către o relație de afaceri pe termen lung.