Adrian Boţan, creativul român cu cea mai înaltă funcție în advertisingul global
“Avem o regulă la McCann Bucuresti: să nu ne luptăm pentru a cui este ideea. De multe ori, ideea, porumbelul poate să fie al unui creativ sau al unui account, ea poate fi atribuită, dar nu facem caz de asta. Până la urma, totul este despre felul în care lucrăm o campanie de succes. Iar o campanie este rezultatul unei munci colective, de echipă. Dacă eu aş zice că un om a făcut ceva, iar altul altceva…aş crea un conflict artificial. Şi oamenii vor începe să se lupte pentru atribuirea ideii. Oamenii se autoselectează, dacă cineva este atât de autoindividualist încât să nu poată împărţi ideea, înseamnă că nu poate construi pe ideea altuia. Şi, chiar dacă din greşeala am angaja pe cineva de genul acesta, oamenii se autoselecteaza, pleacă, îşi dau seama singuri că nu este locul lor aici”, spune Adrian Boţan în interviul pe care l-a acordat wall-street.ro într-un Mercedes-Benz Clasa V. Este vorba de un interviu mobil pentru care managerul a venit din concediu, în 23 decembrie, prima zi din vacanţa de Crăciun a angajaţilor McCann Bucureşti.
Singura şansă pentru România este să devină centru de talent
„Nu ştiu cât contează pentru piaţă faptul că acum am o funcţie globală, dar ne influenţeaza nouă businessul. Ridicăm standardul acolo unde nu se ajunge în mod normal dintr-o piaţă atât de mică, pentru că pieţele mici au avut de suferit în criză şi businessul tinde să se concentreze în ţările mari. Bugetele au scăzut cu 30-40% şi nu şi-au mai revenit, suntem o piaţă care a fost în creştere continuă până în 2009, iar acum ne aflăm departe de nivelul din 2008. Singura şansă pe care o are România este să devină un centru de talent, mai ales că putem învăţa de la mulţi oameni buni care lucrează în străinătate, care au emigrat profesional în pieţele de lângă noi, în general în Europa. Este singura şansă pe care o au pieţele mici”, spune Boţan.
Citeşte mai mult pe wall-street.ro