Adevăr sau marketing la produsele bio?
Organic, eco sau bio sunt cuvintele cheie care declanşează în mintea a tot mai mulţi români imboldul de a cumpăra, indiferent de preţul plătit. În esenţă, vorbim despre un anumit mod de a face agricultură – prin procedee ce nu afectează mediului înconjurător şi sănătăţii omului, dar şi un "bilet" plătit de consumatori în speranţa că vor trăi mai mult şi mai bine. Cât este însă pur marketing în toată această afacere cu etichete verzi?
În contextul în care lucrează la revizuirea regulamentului privind producția și etichetarea alimentelor bio, europarlamentarii din cadrul Comisiei pentru Mediu din Parlamentul European au discutat, săptămâna trecută, cu mai mulţi experţi din unitatea pentru evaluarea opțiunilor științifice și tehnologice în speranţa că vor putea oferi un răspuns clar cu privire la beneficiile produselor bio pentru organismul uman. Concluzia este însă că, momentan, nu există suficiente informaţii ştiinţifice care să ateste, fără echivoc, faptul că produsele bio sunt mai bune pentru om decât celelalte produse alimentare. "Există o lipsă de dovezi privind valoarea nutritivă a produselor bio față de cele obișnuite", a afirmat Bernhard Watzl de la Institutul Max Rubner din Germania.
Totuşi, potrivit unei prezentări a profesorului doctor Ewa Rembialkowska de la Universitatea de Ştiinţe din cadrul Universităţii Varşovia, mai multe studii au relevat faptul că, spre exemplu, plantele cultivate conform principiilor agriculturii organice conţin cantităţi mai mari de polifenoli decât plantele non-organice. Polifenolii sunt antioxidanţi care, spun cercetătorii, reduc riscul de a dezvolta boli cardiovasculare, neurodegenerative şi anumite tipuri de cancer. De asemenea, produsele bio au o concentraţie cu până la 48% mai mică de cadmiu, un metal care se poate acumula în rinichi afectând mecanismul de filtrare şi nu numai.
Citeşte mai mult pe ECONOMICA.NET