Acestea sunt abilităţile care conduc la angajare. Tu le ai?
În TOP 5 abilităţi care atrag joburi şi interesul angajatorilor azi se regăsesc analiza datelor (Analytics), SEO şi SEM (AdWords), abilităţi ce ţin de cunoaşterea marketingului digital şi specializarea într-una din ramurile acestuia.
În restul topului de 25 de abilităţi, se găsesc şi Digital Marketing, Channel Marketing (Social Media, Email Marketing, E-commerce), Marketing campaign management şi User Interface Design (CRO), restul de abilităţi ţinând în principal de programare. VEZI AICI cum ţi le poţi îmbunătăţii cât mai repede.
Ela Iliesi, tânăra antreprenoare şi coordonator de cursuri la firma Rezistenţă Online, consideră că acest lucru nu este o surpriză pentru mediul privat, dar ar trebui să fie un semnal pentru cel public, în special pentru instituţii:
„Firma noastră oferă de 3 ani cursuri de SEO şi AdWords pentru că piaţa cere specialişti în acest domeniu. Totuşi nu putem acredita aceste cursuri deoarece meserii că SEO sau Specialist PPC nu există încă în COR – Clasificarea ocupaţiilor din România.
Pentru mai multe detalii despre cursuri, accesaţi pagina http://www.cursuri-seo.ro/ .
Marketingul Digital, un domeniu de viitor
Rata de adopţie a internetului este într-o continuă creştere (în 2020 se estimează că va ajunge la 68%), fiecare an însemnând milioane de persoane şi afaceri noi online şi noi oportunităţi de angajare.
Marketingul digital este un domeniu care prinde şi are şanse să devină încă şi mai important în următorii ani. Acesta nu presupune în mod obligatoriu cunoştinţe anterioare de programare, în schimb necesită o bună cunoaştere a mediului online şi înţelegerea detaliată a modului în care este generat traficul către un anumit site.
„Marketingul online (SEO inclusiv) nu este atât de tehnic pe cât ar putea părea la prima vedere, muncă în acest domeniu ţine mai mult de cercetare şi creativitate”, explică Ela Iliesi, specialistă în cursuri SEO.
„IT-ul este un domeniu care îţi permite să ai un program flexibil, să lucrezi de acasă şi să-ţi organizezi munca astfel încât să-ţi rămână suficient timp pentru tine şi familie”, explică ea.
Job-urile în domeniu se găsesc local (firme, cabinete, profesionişti care vor să se promoveze online şi angajează marketeri specializaţi care să îi ajute), sau global cu ajutorul site-urilor de freelancing, care îţi permit să lucrezi de acasă sau de oriunde te-ai afla şi ai conexiune la internet, pentru clienţi din întreaga lume.
Nu este deci de mirare că noua generaţie, obişnuită cu interactivitatea online-ului şi ataşată de mediul digital, se orientează spre acest domeniu. Astfel de abilităţi îi ajută nu doar în găsirea unui loc de muncă ci şi în începerea unei afaceri online.
Până când sistemul de învăţământ va asigura o pregătire practică în acest domeniu, ne bazăm pe pionierii educaţiei în marketingul digital din mediul privat pentru a ne instrui în aceste tehnici care conduc azi la angajări.