A fi Manager…
Daca vrei sa ajungi si sa te mentii in top sau daca pur si simplu vrei sa supravietuiesti in afaceri, trebuie sa te inarmezi cu cat mai multa competenta (cunostinte, abilitati). Sunt oameni care ne-au sunat sa ne spuna ca vor tine cont de toate acestea. Altii, insa, ne-au intrebat: „Eu sunt manager, mai trebuie sa invat ceva?”. Raspunsul nostru este:
Uita ce scrie pe cartea de vizita si intreaba-te cat de eficient si profesionist esti cu adevarat. Cat esti de profitabil?
Sunt multe companii romanesti care au profit. Bravo lor! Dar cate dintre ele inteleg cat de mare ar putea fi acest profit, daca competentele managerilor ar creste cantitativ si, mai ales, calitativ.
Exista mai multe moduri in care poti ajunge manager. Poate cel mai des intalnit este managerul promovat dintr-o functie de executie. Este un expert pe domeniul lui, are rezultate si atunci compania spera ca, daca il promoveaza, echipa lui va avea aceleasi rezultate. Daca insa compania „uita” ca un manager inseamna cu totul altceva, atunci, in loc de progres, vom asista la pierderi atat pentru companie, cat si pentru noul manager si echipa lui. Am pierdut un „expert” si am castigat un „manager” care nu stie cu adevarat ce trebuie sa faca, dar de la care se asteapta foarte multe. Daca sunteti obiectivi, puteti calcula singuri pierderile! De cele mai multe ori insa, acestea se vad mult mai bine din afara.
Ce este de facut?
In primul rand, trebuie sa realizati ce inseamna cu adevarat sa fi manager. De cele mai multe ori, cand ne gandim la un manager, avem inclinatia sa privim aspectele ce tin de pozitia sa privilegiata intr-o organizatie: cariera, bonificatie, putere, respect. Sunt considerente demne de analiza si reflectie, dar ele nu reprezinta decat varful unui iceberg pe care un manager constient si responsabil nu il considera decat apanajul menit a-l motiva.
Un manager inseamna planificare, comunicare, coaching, decizie, delegare, evaluare, rezolvarea problemelor si a conflictelor; inseamna rezultat, proces si relatie. Sunt multe? Poate ca da, dar va asigur ca lipsa oricareia dintre ele inseamna profit mai mic.
V-ati speriat? Nu trebuie. Credeti ca in alte parti oamenii sunt mai buni? NU. Sunt la fel ca si noi, numai ca sistemul in care actioneaza este mult mai eficient si realist.
Cei care au anumite abilitati native sunt ajutati si invatati sa devina manageri eficienti, pentru ca in felul acesta castiga si ei, dar si companiile in care lucreaza.
Pot fi considerat mercantil, dar nu v-ati plictisit de vorbe frumoase si lipsite de urmari?
De aceea, Arcadia Consulting va invita sa participati, intre 7 si 9 aprilie 2005, la programul de training „Management 3-2-1”.
Prin workshop si coaching, va putem ajuta sa eliminati problemele cu care managerul se confrunta in activitatea sa, astfel incat sa puteti pune in practica, imediat, un sistem performant, practic si viabil de management,
Nu uitati, profitul „vine” atat din castiguri cat mai mari, cat si din pierderi si costuri cat mai reduse.
In ambele cazuri, managerul are un rol predominant; pentru ca un manager inseamna: responsabilitate, autoritate, competenta.