7 obiceiuri proaste pe care să încetezi să le faci la birou
1. Te plângi.
Este o diferență uriașă între a exprima o părere și a arăta o nemulțumire și a te plânge. Cea din urmă nu oferă niciodată soluții la problemele existente, ci chiar creează altele noi. Mai mult, aduce o atmosferă negativă în jur, te face să fii neproductiv și îți scade moralul.
2. Întârzii.
Poate că punctualitatea nu pare cine știe ce calitate. La ce mai contează 10 minute întârziate când oricum petreci peste 9 ore acolo? Ei bine, contează. Pe lângă faptul că vei părea dezorganizat, cei din jurul tău vor considera că ești lipsit de respect la adresa lor.
Cu toții avem zile bune și zile proaste, dar să nu le lăsăm pe cele din urmă să ne strice reputația.
3. Ești de acord cu orice.
Dacă nu ești de acord, trebuie să argumentezi de ce nu ești. Prin urmare, este mai simplu să spui „Da”. Dar vrei să îți creezi reputația de a fi persoana care le face pe plăcere tuturor? Sau că ești extrem de pasiv și îi lași pe cei din jurul tău să profite de tine? Mai gândește-te înainte de a te eschiva de la a gândi și a oferi un feedback argumentat.
4. Te ferești de la a oferi feedback sau de la a îți exprima opinia.
Compania pentru care lucrezi te-a angajat pentru un motiv. Acela este că, pentru ei, contezi. Atât tu, ca persoană, ale cărei valori se potrivesc cu cele ale firmei, cât și pentru felul tău de a vedea lucrurile. Cu alte cuvinte, feedback-ul tău contează. Ține deci minte că nu este cazul să fii reținut din a îți exprima opinia. Întotdeauna există căi sau momente oportune pentru a o face, așa că „nu am știut când cum să o spun” nu își are locul.
5. Bărfești.
Nu ar trebui să ai nicio scuză pentru asta. Da, o fi tentant să afli și să dezbați ce fac colegii tăi în timpul liber sau chiar la muncă. Dar, atâta timp cât respectivele teme de discuție nu sunt relevante activității din viața profesională, a fi preocupat și a discuta despre cei din jur nu își are rostul.
6. Multitasking.
Roboțelule… Nu ești deloc productiv dacă derulezi mai multe activități în același timp. Ba mai mult, vei obosi, la nivel psihic, într-un timp foarte scurt.
Chiar dacă tehnologia pare să te ajute să fii multitasking, să știi că știința a demonstrat că nu poți face două lucruri în același timp fără ca unul dintre ele să fie făcut la capacitate și cu performanță scăzută.
7. Faci doar „cele necesare”.
După luni sau chiar ani într-un post, ajungi într-o rutină, într-o zonă de confort din care nu vrei să ieși cu una cu două. Poți spune că ești performant pentru că îți îndeplinești sarcinile. Fără să ieși din această zonă însă, este imposibil să aduci plusvaloare companiei și activității tale. Ulterior, apar frustrarea și plictiseala.
Mai este bună, în acest caz, zona de confort? Ieși din ea sau te plafonezi!
Poate, în cuvintele noastre, pare ușor să stopezi aceste obiceiuri proaste. În realitate însă, ele există de mult timp pentru fiecare dintre noi și nu sunt ușor de lăsat în urmă. Vom reuși doar dacă conștientizăm aceste greșeli, împreună cu implicațiile pe care le au și ne dorim cu adevărat să ne „vindecăm”. Trebuie avut însă grijă: suma viciilor rămâne întotdeauna constantă, iar obiceiurile proaste, tot un soi de viciu sunt. Ai grijă, așadar, să nu înlocuiești vechile obiceiuri proaste cu altele, și mai proaste. 🙂