5 lucruri de care să ţii cont dacă vrei să îţi schimbi cariera
1. Obiectivele carierei tale
Cauți un loc de muncă sau o carieră? Abordarea ta va fi diferită în funcție de situație: cât de „disperat” ești pentru a accepta orice job doar pentru salariul oferit, dacă ești în mijlocul unei schimbări de carieră, dacă ești un tânăr în căutarea drumului spre succes sau dacă muncești doar pentru a te ține ocupat.
2. Ce impact va avea locul de muncă asupra carierei tale pe termen lung
Dacă nu te aștepți că următorul tău loc de muncă să dureze o perioada lungă de timp, sau dacă îl vezi ca o piatră de temelie pentru cariera ta, trebuie să iei în considerare faptul că ceea ce faci acum va fi atașat în CV-ul tău și poate avea o mare influență.
3. Valoarea ta
Valoarea ta expusă angajatorului este formată din mai mulți factori controlabili sau nu. De exemplu, tu îi poți prezența angajorului tău lucruri pe care nu le-ai realizat. În schimb, îți poți prezența valoarea demonstrând anumite realizări unice în domeniul tău sau statutul tău înalt în propriile cercuri profesionale. Amintește-ți că recompensarea nu se bazează pe ceea ce ai nevoie pentru a trăi, nici pe ceea ce vrei să câștigi. Totul depinde de valoarea ta, însă ține minte că ești în competiție cu multe alte persoane calificate, care doresc o funcție comparabilă cu a ta.
4. Calificările tale
Calificările tale sunt abilități pe care le poți utiliza pentru a obține anumite lucruri. Acestea pot fi orice, de la capacitatea ta de a a utiliza un anumit limbaj pentru a convinge clienții că serviciile și produsele tale sunt cea mai bună soluție la probleme lor. Este important să fii în măsură să faci diferența între abilitățile, responsabilități, acțiuni și realizări. Poți întocmi o lista cu top 10-15 calități care te recomandă pentru jobul pentru care aplici. Trebuie să fii realist. Folosteste-te de abilitățile pe care le ai, șlefuiește-le bine și vinde-le.
5. Deficiențele tale
Poate că poți face multe lucruri, dar din cauza lipsei de experiență îți va lua mai mult timp să realizezi ceva, în comparație cu ceilalți. Un adevărat angajat se străduiește continuu să transforme punctele slabe în puncte forțe. Când vei fi întrebat de deficiențele/defectele tale, trebuie să fii în măsură să le recunoști și în același timp să vii cu un plan prin care vei reuși să stăpânești acele domenii de competență profesională.
Când ești clar cu privire la abilitățile tale, ce ai făcut și ce ai realizat, vei fi în stare să te poziționezi că o persoană de valoare, demonstrând astfel că realizările tale din trecut pot fi baza unui succes profesional la noul loc de muncă.