4 greșeli pe care le facem involuntar profilului de LinkedIn
1. Nu îți lăsa “by default” jobul curent
Atunci când nu schimbi manual Headline-ul de la Linkedin, va apărea jobul tău curent și numele angajatorului. Nu este necesar să apară la Headline, căci oricum apare și mai jos, în profil. Alege să personalizezi ceea ce apare sub numele tău. Scrie un scurt headline relevant audienței tale, relevant persoanei tale.
2. Care este atuul tău?
Headline-ul tău de LinkedIn trebuie să îl conțină. Cu ce ieși din mulțime? Care este partea “poetică” a jobului tău? Cum ai explica, într-un mod atractiv, ceea ce faci?
Uite, eu, de exemplu, sunt jurnalist. Îmi place să descopăr oameni noi, povești de viață, pe care să le transpun în articole de presă. M-am “autoproclamat” Sebastian Radu, ‹Copywriting lives | Jurnalist online | Jurnalist cu 6 ani experiență de presă online și de print›.
Iar experții în recrutare o confirmă. Aceștia spun că un headline bun ar fi: Sales Executive | Pharmaceutical Sales Rep with Over 10 Years of Top Ranked Sales Performance
Găsește-ți și tu o titulatură care te scoate din mulțime și atrage atenția celor care se uită pe profilul tău. LinkedIn permite nu permite decât 120 de caractere, dar sunt suficiente pentru a te “vinde” posibililor angajatori.
3. Folosește cuvinte cheie
Am aflat nu doar că headline-ul poate fi schimbat, ci și faptul că, atunci când cineva caută anumite cuvinte cheie în bara de search a LinkedIn, sunt afișate profilurile care îndeplinesc respectivele criterii. La fel ca pe Google.
Observă faptul că “sales” este menționat de mai multe ori. Sau, în cazul meu, "jurnalist".
4. Fii creativ. Fii memorabil
Mereu se menționează faptul că, la un interviu, brandingul personal este esențial. Iar brandingul fără creativitate nu există. Dacă vrei să ieși în evidență și să fii căutat, ca profesionist al branșei tale, consideră că ești produsul tău preferat pe care îți dorești să îl vinzi omenirii.
Spor!