3 din 5 companii vor acorda tichete cadou angajaților de Crăciun
Aproape jumătate dintre companiile care le vor acorda angajaților tichete cadou de Crăciun își desfășoară activitatea în servicii, distribuție și sectorul industrial. De asemenea, companiile multinaționale, indiferent de sectorul de activitate, sunt printre angajatorii care oferă astfel de beneficii. Peste 50% dintre companiile care vor acorda tichete cadou de Crăciun în acest an au între 1 și 19 angajați. Pentru această categorie de angajatori, unde nu există, de regulă, un departament specializat de resurse umane, tichetele cadou reprezintă o soluție foarte ușor de implementat.
„Tichetele de masă reprezintă, în continuare, cel mai accesat beneficiu extrasalarial acordat de angajatori în România, dar tichetele cadou se află în topul preferințelor sezoniere atât pentru angajatori, cât și pentru angajați, care își pot alege singuri cadoul pe care și-l doresc. În plus, de anul acesta, angajații beneficiază de scutirea totală de la plata impozitelor pentru tichetele cadou”, declară Adina Popa, Director de Marketing și Dezvoltare la Sodexo Benefits & Rewards România.
Începând cu ianuarie 2016, tichetele cadou acordate de către companii sunt scutite de impozitul pe venit și pot fi acordate atât angajaților, cât și copiilor minori ai acestora. Cuantumul lor este de 150 de lei și sunt acordate de 8 Martie, Paște, 1 Iunie și Crăciun, precum și la sărbători similare ale altor culte religioase. Anterior, tichetele cadou se supuneau impozitului pe venit de 16%. Sodexo estimează că va emite anul acesta de Crăciun cu 32% mai multe tichete Cadou Pass, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Aceste tichete pot fi folosite pentru cumpărarea de produse și servicii nealimentare, inclusiv în HoReCa. Angajații folosesc mai ales pentru cumpărarea de piese de mobilier și produse pentru casă (30%), produse electro-IT (30%), obiecte vestimentare și de încălțăminte (20%). Aproximativ 10% dintre angajați utilizează tichetele cadou pentru a lua masa la restaurant.
Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de aproximativ 1.500 de companii, pe baza informațiilor comerciale Sodexo, în perioada 03 octombrie – 31 octombrie 2016.